• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kalender office 365

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnny1980

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2013
Beste allen,

Is het mogelijk om in een userform een kalender met begin en einddatum te plaatsen?
ik heb nu een textbox waar ik zelf een datum dien in te vullen die dan word weggeschreven in de juiste cel.
In bijgevoegd bestand zou ik graag een begindatum en een einddatum ingeven.
Het gaat dus over een bestand dat we gebruiken om de organisatie van treinen op te lijsten.
Stel dat een trein van maandag tem vrijdag rijdt, dan zou ik bv. in bij de begindatum 19-11 en bij einddatum 24-11 moeten ingeven.
Wanneer ik op NEW klik zou de trein in dit geval 5 keer moeten worden weggeschreven met elke keer de juiste datum in dit geval 19-11, 20-11, 21-11, enz,...
het liefst automatisch gesorteerd op kolom A (datum) en C vertrekuur).

Probleem 1 is dat ik geen datepicker kan vinden in excel?
Ik gebruik office 365.

Groetjes Johnny

Bijlagen

gast0660,

Alvast bedankt voor je reactie.
Ik heb ondertussen via office 2010 de datepicker voor de begin en einddatum in de userform gekregen.
Nu zou ik willen bereiken wat jij hebt gedaan, de datums op volgorde met de inhoud van alle velden in de cellen wegschrijven.
Wat mss handig zou zijn dat wanneer de userform opengaat dmv ctrl + n dat de velden van de datums leeg zijn.

Groetjes Johnny

Bijlagen

Code aangepast in uw bestand.
Een datumpicker kan niet leeg zijn. (kan wel met een hoop code )
Hou er mee rekening, iemand die geen datepicker op zijn machine heeft kan met dit bestand niet werken.

Bijlagen

Iedereen,

Bedankt voor de reeds aangeboden hulp en mijn excuses voor de late reactie!!

Leotaxie,
Kan uw versie ook zonder de lijst in de userform?

groetjes Johnny

Leo,

Sommige treinen rijden maar 1 dag, is het mogelijk om voor 1 dag een datum te selecteren en pas wanneer het vinkje bij meerdere dagen aangevinkt is er een tweede datum moet gekozen worden?

De textboxen voor de tweede datum mogen dan verborgen zijn.
CTRL + N om userform te openen en op periode klikken om UserformCal te openen.

En dan nog een netelig vraagje: om voor de tijden ook een soort keuze(lijst) te hebben, de tijdsindeling zou dan 00:00 moeten zijn?
Vermits er een aantal personen met het programma werken en ieder z'n eigen stijl/manier heeft zou ik zo een uniformiteit willen inbouwen, zodoende er alles hetzelfde uitziet.

Alvast bedankt!!

Groetjes Johnny

Bijlagen

Johnny,

idee van de lege rij is nieuwe invoer, bestaande rij is wijziging/verwijdering heb ik behouden
keuze van 1 of meerdere dagen is aanwezig alsook de tijdsinvoer is hier uniform en eenvoudig

gewoonlijk gaan we hier niet zo ver om alles uit te werken maar enkel tips te geven om
gebruikers op het juiste spoor te zetten, heb deze keer echter uitzondering gemaakt omdat
ik wel regelmatig diensten lever aan waarschijnlijk collega's van jouw zoals Lineas, DB Cargo, SNCF en Captrain

groetjes
Leo

Bijlagen

Recap

Leo,

Alvast bedankt voor de uitgebreide hulp ik ben je daar zeker dankbaar voor!!
Ik ken wel iets van Excel maar niet zo uitgebreid dan dat ik hier zie verschijnen,...…..

De maatschappijen die je opnoemt zijn idd collega's :D:D

nogmaals bedankt!!!!

Beste allen,

Ik kan door middel van deze code de inhoud van 2 comboboxen in 1 cel wegschrijven.

Private Sub CommandButton1_Click()
a = ActiveCell.Row
Cells(a, "Q").Value = ComboBox1 & ComboBox2.Value
UserForm4.Hide
End Sub

Graag had ik de inhoud van combobox2 onder de inhoud van combobox1 gehad in dezelfde cel weliswaar.
Met de code die ik nu heb komt de inhoud van de 2 cmb'en achter elkaar.

Groetjes Johnny

Cells(a, "Q").Value = ComboBox1 & Chr(10) & ComboBox2.Value

mvg
Leo

Beste allen,

Ik ben er bijna met het programma'tje dat gemaakt word.
Ik zou nog 1 ding willen toegevoegd zien nl:

We ontvangen op het werk werkdocumenten in pdf (vb johnny), die worden opgeslagen in een map van de betrokken week.

Ik heb een userform gemaakt waar alle informatie die in het werkdocument voor ons van toepassing is wordt ingegeven in de userform.
In de userform heb ik een tekstbox (bnx/bull) waar enkel de bestandsnaam in moet komen die ik moet opzoeken dmv op de knop zoek bnx te drukken.
De naam van het geselecteerde bestand zou dus in het tekstvak moeten komen. De inhoud van de tekstbox wordt weggeschreven in een bepaalde cel op het werkblad. Als ik in het werkblad op het geselecteerde bestandsnaam klik zou het betrokken document moeten openen dmv een hyperlink.

Ik kan helaas geen bestand meer bijvoegen vermits er nu telefoonnummers instaan.

Thx Johnny

Laatst bewerkt:
Dan wijzig je gewoon die telefoonnummers in fake nummers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan