• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kalender omzetten om te kunnen gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wees niet te snel ontmoedigd.
Handmatig werk brengt vaak fouten met zich mee, en dat is iets waar HR geen fan van is.

Nog enkele vraagjes.
Momenteel als nu de eerste cel leeg is gaat de persoon weg uit de draaitabel
Welke cel en van welk tabblad?

Uiteindelijk is het ook de bedoeling dat deze data onder de persoon komt in Blad1
Kan je in Blad1 eens aangeven wat uit eindelijk de bedoeling is? M.a.w. vul deze eens handmatig wat er dient et komen te staan. Dat hoeft natuurlijk niet voor alles.

Order numberstatusActivitiesPREPKostcenterplannend costactual costcost difference
Waar komen deze gegevens in Blad1 vandaan?

In de draaitabel als je een datum selecteert waar de eerste cel leeg is bij een persoon vind je deze persoon niet meer terug in de draai tabel.

De gegevens op Blad 1 komen van de 14 daagse planning en afhankelijk van de geselcteerde datum worden deze velden automatiche ingevuld.
hiervoor heb ik een knopje geprogrammeerd dat automatiche de eerste lijnen verbergen en de velden invullen.
Dit zijn de taken welke op deze dag op de planning staan en als ik dan weet wie hoe lang aanwezig is kan ik personen toewijzen aan een taak.

Bijlagen

Sorry Niko

Persoonlijk dien ik nu de handdoek in de ring te werpen.
In plaats van dat er antwoorden op enkele van mijn vragen komen worden mijn vragen als maar meer.
Op de achtergrond heb je nog meer gegevens en nu zijn we helaas maar aan het raden van wat, hoe, waar enz.

Op welke vraag heb ik niet geantwoord?
Op blad 1 heb ik de cijfers gezet welke ik uiteindelijk wil bekomen. De kolommen op het blad moet er niets van aangetrokken worden. Deze worden ingevuld in mijn grotere file. Nu ben wel al wakker van 4 uur deze morgen misschien dat ik niet alles goed gelezen heb. Ik bekijk het morgen nog eens. Toch al bedankt.

Ik heb het bestand opnieuw gedeeld met een deel uitleg bij.
Originele vraag blijft gelijk raport (tap1) komt dagelijks binnen en wil de data omzetten naar uiteindelijk een cijfer onder de persoon in Blad 1.
Blad 1 is een dag planning van techniekers waar afhankelijk van aanwezigheden bepaalde personen gaat bepaald worden wie welke werk gaat moeten doen. Dit is dan ook de reden dat ik hier de cijfers wil kunnen onder zetten.
van de planning moet er niets aangetrokken worden dit is in orde maar is enkel een woordje uitleg waarom ik cijfers wil onder de persoon.

Bijlagen

Hallo Niko

Ik heb nog een poging gewaagd. Zie bijlage.
Het geheel bestaat nu uit 3 tabbladen.
* Tab "DrTbl" >> Dat is eigenlijk tab "Blad1" in jouw voorbeeldje. Dat is dus waar alle gegevens in terecht komen en waar je op kan filteren.
* Tab "Code" >> Hier staat een tabel met codes met de desbetreffende waarden. De waarden heb ik zelf ingevoerd. Deze kan je wijzigen naar de waarden welke bij jullie worden gehanteerd. Natuurlijk kan je ook de betreffende codes wijzigen en/of bijvoegen.
* Tab "report" >> Dat is het blad waar dus de gegevens terecht kommen van de planning welke je van HR ontvangt.

Ik hoop dat het geheel nu een klein beetje in de buurt komt zoals je het voor ogen hebt.

Bijlagen

Het komt zeker in de buurt en hier zit wel muziek in.
Enkel is een code niet specifiek 1 nr
D2 = persoon is 8 uur aanwezig
D2 en 4503 is 4 uur aanwezig
4503 enkel is dan niet aanwezig
dit is het zelfde met Rec A

maar bedankt om dit te bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan