Kalender plaatsen in formulier?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tclaesse

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2004
Hallo,

Bestaat de mogelijkheid erin om binnen een formulier een kalender aan te maken? Het zou er moeten uitzien zoals in de bijlage.
Ik wil namelijk een database aanmaken waarin de belangrijkste feiten staan uit de 20ste eeuw. Hiervoor zou het handig zijn om een kalender in te voegen waarop ik dan onder vorm van een hyperlink zou kunnen klikken op de gewenste datum. Bijvoorbeeld : ik klik in de kalender van het jaar 2001 op 11 september en krijg dan een rapport met de belangrijkste gebeurtenissen van die dag.

Bijlagen

• Kalender 2001.jpg
    Kalender 2001.jpg
    13,6 KB · Weergaven: 53
Dat is een paar weken programmeren :).

Onbegonnen werk dus...Nochtans dacht ik al te beginnen met het selecteren van een active-X besturingselement maar daar stopt het dan waarschijnlijk?:(

Daar begint het niet eens, tenzij je nog met 2003 of ouder werkt. De Calendar Control, ooit verguisd, maar nu hij er niet meer is betreurd tot in het absurde, is er niet meer. En dus kun je geen kalender meer op een formulier zetten, laat staan 12. En dan zul je die dus zelf moeten maken met labels o.i.d. Er zijn genoeg voorbeelden voorhanden (ook op dit forum; ik heb zelf ooit een exemplaar gebouwd op een regenachtige woensdagmiddag) maar echt geweldig is dat allemaal niet. Bovendien: je hebt nu de Calender Control waarmee je in een tekstvak een datum kunt selecteren. En, veel makkelijker, je kunt makkelijk met keuzelijsten werken. Je zou een keuzelijst kunnen maken waarin je de jaren selecteert (selectie op jaar op basis van je gegevens), + een keuzelijst op maand (zijn er als het goed is 12 per jaar) en een keuzelijst met dagen (zou ik stoppen bij 31). Kies een jaar, een maand en een dag en in de volgende keuzelijst (of doorlopend formulier) zie je het resultaat. Neemt ook veel minder plek in dan 12 kalenders.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan