• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kalender toevoegen in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemiep

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2017
Hallo,

Ik wil graag in mijn excel bestand een kalender in een cel toevoegen.
Ik wil graag dat wanneer de kalender opent je een datum kan aanklikken waarna deze datum in de cel komt te staan.

Ik ken alleen wat basis excel dus zou iemand mij dit in jip-en-janneke taal kunnen uitleggen?

Alvast bedankt!

Dank! ik wordt er alleen totaal niet wijs uit!
Ik heb namelijk nog nooit met VBA? gewerkt..

Er was ook een tijd dat je nog nooit met Excel had gewerkt ;)

Er staan complete documenten in dat draadje.
Kijk eens of er eentje voldoet aan je wens en stel je vragen erover dan hier.

Ik heb het opzetje van "gast0660" overgenomen en zijn stappen gevolgt tot de code die hij daarna geeft.
Hij zegt: plak de volgende code in het blad waar de datum moet komen.
Waar moet dat? ik heb het in de cel gezet maar dan is het geen geldige code dus ik denk dat ik dat ergens anders moet zetten..
Weet jij waar?

Voor het gebruik van VBA code moet je in Excel de VBA Editor (VBE) activeren.
Om dat te doen druk je op de toetscombinatie ALT+F11
Je ziet dan het volgende scherm:
VBA.jpg

Dubbelklik vervolgens aan de linkerkant op het gewenste blad en plaats de code dan in het rechter scherm (Code sectie)

zou u mij ook kunnen vertellen wat ik nu verkeerd doe?
Ik heb ook de worksheet aangepast naar algemeen maar dan krijg ik dezelfde foutmelding
fout9.png

Laatst bewerkt:
Klik op Foutopsporing en laat hier dan weten welke regel er geel is gemarkeerd.
Of plaats je document Map2 hier eens.

ik zet liever het bestand niet online omdat het interne informatie bevat wat niet voor iedereen op het internet te zien moet zijn ;-)

Dat vind ik nooit een excuus om een document niet te plaatsen omdat dat soort informatie uiteraard simpel te anonimiseren is.

Sluit alle documenten af zodat je alleen Map2 open hebt en probeer het dan nog eens.
Ik wil weten of je dan dezelfde fout krijgt.

Laatst bewerkt:
Je bent onbekend met VBA, vandaar dat je waarschijnlijk ook niet weet dat wanneer je dat gebruikt, je het document moet opslaan als document met macro's (.xlsm).
Het document dat je nu hebt geplaatst bevat dus geen VBA code ;)
Geeft niks, met kleine stapjes komen we er ook wel :)

haha dit bewijst inderdaad alleen maar meer dat ik nog ontzettend groen ben hiermee!
Ik heb het bestand nu wel opgeslagen als document met macro's maar helaas blijft de zelfde fout terug komen met dezelfde zin geel..
Nog ideeën?

Ik bedoelde ermee dat je dan dat .xlsm document hier moet plaatsen ;)

ik kan de code trouwens alleen aanpassen wanneer ik cel D6 heb geselecteerd.. maar in de code heb ik E7 gezet

Het kunnen aanpassen van de code is niet afhankelijk van welke cel je hebt geselecteerd.
Wat ik zei in #15, plaats dat .xlsm document hier.

Probeer het zo nog eens:
Bekijk bijlage Kopie van Map2.xlsm

Ik heb zowel het bereik in de Worksheet_BeforeDoubleclick als de code achter het Kalender formulier aangepast.
Deze verwees naar een bladnaam en bereik die je niet hebt.
Is dus lastig uitleggen aan iemand zonder VBA kennis, maar probeer hem eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan