• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kalender voor planning: automatische weergave weekends

Status
Niet open voor verdere reacties.

deleeter

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Beste forumleden,

Ik ben bezig met het maken van een planningsinstrument (niet verwant aan het instrument in een andere thread).
De bedoeling is om voor een aantal medewerkers een permanentieplanning op te stellen.
Om de zaken overzichtelijk te houden zou ik graag de weekenden automatisch in het rood laten kleuren. Ook de officiële (Belgische) feestdagen zou ik graag automatisch hierin zien verschijnen in het rood. De variabele feestdagen zoals pasen zijn hierbij echer wel een probleem denk ik (voor de VBA goden op het forum waarschijnlijk niet... :thumb:).
In bijlage stuur ik een klein voorbeeldje van wat ik ongeveer bedoel.

Alvast bedankt.

Bekijk bijlage Vraag omtrent kalender.xls

Bedankt voor de tip. Ik heb ondertussen nog wat gesleuteld en ben tot onderstaand document gekomen. Ik zou echter graag de voorwaardelijke opmaak aanpassen zodat de cellen rood zijn. Als ik echter het bereik C4 tot AG 5 selecteer en daarna voorwaardelijke opmaak wil doen werkt dit niet. Als ik een binnen dit bereik apart selecteer dan krijg ik wel de formules te zien voor voorwaardelijke opmaak. Ik heb al eens geprobeerd om dit met een macro op te lossen maar ik doe blijkbaar iets fout.

Het eerste bestand is goed maar hiervan moeten de kleuren aangepast worden.
Het tweede bestand geeft overal dezelfde opmaak als de eerste maand.

Alvast bedankt.

Bekijk bijlage Kalendervraag1.xls

Bekijk bijlage Kalendervraag2.xls

Beste deleeter,
Als je de voorwaardelijke opmaak van januari kopieert naar de overige maanden werkt het volgens mij goed.
Om de opmaak te kopieren gebruik je het 'gele kwastje' Selecteer de goede cel(len) en verf de doelcellen over.

groet, Romé

Beiden hartelijk bedankt voor de hulp.

Ik had er niet bij stilgestaan dat het kwastje ook mogelijk was hiervoor.

Ik vroeg mij enkel nog af hoe ik de feestdagen hierin kan verwerken zodat deze automatisch met het jaar aangepast worden en dus ook een rode kleur krijgen.

Er staan hiervan meerdere voorbeelden in het forum.
Kwestie van even verder rondneuzen :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan