kalender vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebirth

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Heeft iemand weet of er een plugin of iets dergelijks bestaat voor access, waarbij je op een kalender iedere dag kan aanduiden waarvoor een record met die datum bestaat in een tabel of query? Hij hoeft hierbij de gegevens niet in de kalender te tonen, een simpele aanduiding, zoals bvb het cijfer van de dag in het vet, of in een ander kleur, of de achtergrond in een andere kleur, volstaat.
Ik heb zitten experimenteren met die mini calender, maar daarmee lijkt het me niet meteen te lukken.

Wat jij wilt lijkt een beetje op de agenda functie van Outlook... Ik denk niet dat de standaard kalender van Microsoft daarvoor geschikt is (te maken).

Ik heb wel een formulier voor je warmee je datums kunt invoeren, en die geeft ook de datum van het veld terug als je in het veld klikt. Dat formulier is denk ik wel zodanig te verbouwen dat het alle datums uit een maand waar een record voor bestaat vet kan maken.
Op dit moment heb ik zelf geen tijd om dat in elkaar te knutselen, maar als je denkt dat je er wat aan hebt, mag je het van mij wel proberen.... Volgende week kan ik er wel naar kijken trouwens.

Michel

Harry, dat voorbeeldje is gewoonweg schitterend!!! Hier kan ik zeker iets mee aanvangen, hartelijk dank voor het delen ervan! :thumb:

Michel, als je dat wil, mag je zeker ook je bestandje met me delen. Hoe meer ik kan onderzoeken en bekijken, hoe meer inzicht ik er in krijg, en hoe beter ik de werking van alles snap, dus dat is zeker welkom.

Beide heren, hartelijk dank voor de hulp!

Die van mij heeft niet zoveel toe te voegen aan deze. T'is een formulier dat eigenlijk op dezelfde manier wordt opgebouwd, maar dus gebruikt wordt om een datum te selecteren, en te retourneren in een tekstveld. Je kunt er geen tekst mee invullen.
Deze ziet er inderdaad prima uit, en lijkt mij volkomen aan te sluiten op jouw vraag!

Michel

Harry,

Zou ik je misschien privé nog wat verdere hulp kunnen vragen? Het betreft ongeveer hetzelfde als uw formulier, maar dan in rapport vorm.

Groeten, Bjorn

Het is voor mij niet mogelijk om privé te antwoorden op vragen!
Hierbij nog een (basaal) voorbeeldje om een maandoverzicht af te drukken.

Bijlagen

Het is voor mij niet mogelijk om privé te antwoorden op vragen!
Hierbij nog een (basaal) voorbeeldje om een maandoverzicht af te drukken.

Hallo Harry,

Ik ben eerst wat bezig geweest met een aantal formulieren, maar dit weekend ben ik met je 2e voorbeeldje aan de slag gegaan, en dat is me prima gelukt! Nogmaals dank voor het delen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan