Kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

DEWCAP

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2006
Hallo,

In mijn Access DB zou ik het volgende willen/moeten implementeren.

Een formulier met daarin een kalender, waar verschillende gebruikers op bepaalde dagen (di, vrij), na het vervullen van een bepaalde taak, een vinkje (of iets anders) plaatsen. Op basis van dit vinkje, wordt het datum veld groen of rood? (Groen met vinkje, rood zonder vinkje). Ook moeten ze de mogelijk hebben om een opmerking te plaatsen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste aanpak? Ik heb geen of weining ervaring met VBA.

Alvast bedankt!

Hallo DEWCAP,

zonder enige kennis van VBA wordt dit erg lastig, gesteld dat wat jij vraagt al kan.
Maak het jezelf makkelijk en gebruik MS Outlook om taken in te voeren, toe te wijzen en (op) te volgen.

Groet,

Tardis

Kan je je database hier posten? ik beloof niks maar we kunnen altijd proberen :rolleyes:

Hallo,

Het zal moeilijk worden om de db te posten.

1. ze is 200mb groot
2. de inhoud is redelijk confidentieel.

Is het niet moeilijk te te maken zonder hulp van VBA, in een meer simpele vorm mss?

Bedankt

Hallo DEWCAP,

je kan natuurlijk je toepassing strippen van alle objekten die voor je vraag niet relevant zijn en vertrouwelijke gegevens vervangen door testgegevens.
Als je dit zonder / met zo weinig mogelijk VBA wilt doen, zou ik taken gewoon in een formulier invoeren en onderhouden.
Via een rapport kun je dan de status van toegewezen taken volgen.
Het groen of rood worden zou je via Voorwaardelijke Opmaak kunnen regelen.
Dat werkt dan wel alleen voor een bepaald gegeven in je rijen, als je dat voor een hele rij wilt doen moet je met VBA aan de slag.
In het laatste geval kun je op de site van Lebans (www.lebans.com) een voorbeeld vinden.

Datum per taak zou je uit een kalender kunnen kiezen.
Zoek hier eens in de sektie Access op DatePicker

www.officeforum.nl

Groet,

Tardis

Ik heb in bijlage een excell gepost. Zo zou mijn formulier er in Acces moeten uitzien. Niet meer of niet minder.

A,B,C zijn de werknemers. Ze hebben elk een categorie in Outlook. Elke dinsdag en vrijdag moeten zijn het categorie leeg maken en dit registreren door YES te zetten bij de datum. Ook is er een None categorie, die elke dinsdag en vrijdag door A, B, C wordt leeg gemaakt. Hier moet het mogelijk zijn de naam van de werknemers te kiezen wanneer dit gebeurd is.

et is niet nodig dat deze bestanden opgeslagen worden. Maw na elke maand kan hetzelfde formulier gebruikt worden, waar dan enkel alles weer op "NO" komt, en waar datums en maand veranderen (dit kan eventueel manueel gebeuren als dit ni automatisch mogelijk is)

Is dit allemaal te moeilijk om te maken? en hoe pak ik dit het beste aan?

Alvast bedankt

Bijlagen

Hallo DEWCAP,

ik heb je een aantal suggesties aan de hand gedaan.
Het is verder aan jou om eea verder in te vullen.

Groet en succes,

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan