• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

avdavd15

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Berichten
55
Beste forumgebruikers,

Ik ben bezig met het maken van een afdelingsagenda die zichzelf compleet aanpast nadat het jaartal wordt aangepast. Door het forum te doorzoeken heb ik al heel wat nuttige informatie weten te achterhalen, maar ik loop nu tegen een probleem aan waar ik op het forum geen antwoord op kan vinden.

Bijgevoegd is de kalender zoals die nu is. De bedoeling is dat er op blad 2 belangrijke data komt te staan met daarachter een omschrijving van de uit te voeren actie. Kan iemand mij helpen om deze gegevens in de juiste kolom in mijn kalender te plaatsen. Ook als er een datum bijkomt of veranderd dan wil ik dat deze automatisch meegenomen wordt in de kalender.

Is dit mogelijk, en zo ja: zou iemand mij daarbij willen helpen of een aanzet willen geven in de goede richting.

Alvast heel erg bedankt.

Groeten,

Alex
 

Bijlagen

  • Kalender 1.0.zip
    24,6 KB · Weergaven: 56
Alex,

Als ik het goed begrijp wil je op blad 2 een lijst met actiepunten op datum. Deze moet automatisch in de agenda neergezet worden?
 
Alex,

Met vert.zoeken red je dit, maar dan wel op datum.
 

Bijlagen

  • Kopie van Kalender 1.0.zip
    22,9 KB · Weergaven: 41
Bedankt voor je reactie.

Hiermee kan ik weer verder gaan puzzelen.

Groeten Alex
 
Toch nog een vraagje:

Als er nu op 1 datum meerdere activiteiten gepland zijn (zoals 20 mei), hoe krijg ik deze dan ook nog weergegeven in de kalender?

Groeten Alex
 
Alex,

Ik weet niet beter dat dat niet kan, dus heb ik op blad 2 iets geconstrueerd:
Code:
=ALS(H1=H2;I1&" & "&I2;I2)
en dat naar beneden trekken. De naam activiteiten heb ik gewijzigd in
Code:
=INDIRECT("Blad2!$H$1:$j$"&AANTALARG(Blad2!$H:$H))
en bij vert.zoeken 2 gewijzigd in 3. De voorwaarde is wel dat de lijst op datum wordt gesorteerd. Overigens, 15 april is de eerste datum met twee activiteiten ;).
 
Hartelijk dank voor je reactie.

Hiermee is dit probleem opgelost. Ik zit nu nog met een volgend probleem.
Ik wil een userform maken die na ingeven van een datum en tekst (zie bijgevoegd bestand) deze plaatst in kolom A en B van blad 3. Het probleem is alleen dat ik vrijwel geen ervaqring heb met userforms. Ik heb het idee dat deze niet echt moeilijk te fabriceren is, maar toch is het me niet gelukt.
Zou iemand mij hiermee verder kunnen helpen?

Alvast hartelijk dank.

Groeten Alex
 

Bijlagen

  • Kopie van Kalender 1.0.zip
    55,1 KB · Weergaven: 67
Alex,

Het probleem is alleen dat ik vrijwel geen ervaring heb met userforms.
Hier kunnen we elkaar de hand schudden, dus ik haak af. Goed dat het eerste deel is opgelost.
 
Hartelijk dank voor je reactie.

Hiermee is dit probleem opgelost. Ik zit nu nog met een volgend probleem.
Ik wil een userform maken die na ingeven van een datum en tekst (zie bijgevoegd bestand) deze plaatst in kolom A en B van blad 3. Het probleem is alleen dat ik vrijwel geen ervaqring heb met userforms. Ik heb het idee dat deze niet echt moeilijk te fabriceren is, maar toch is het me niet gelukt.
Zou iemand mij hiermee verder kunnen helpen?

Alvast hartelijk dank.

Groeten Alex

Ik heb een userform aan het bestand toegevoegd waarin de gebruiker een datum kan kiezen en in een combobox de afsluiting.
Zodra dat gedaan is worden de gegevens in de eerstvolgende lege cel van Blad3 geplaatst.

Zorg dat Analysis Toolpak aangevinkt is.
(via EXTRA - INVOEGTOEPASSINGEN)

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Hoi Roncancio,

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik ben er een heel eind mee opgeschoten!!!

Ik heb toch nog een vraag over de userform zoals die door jou gemaakt is. Nu wordt de datum aangegeven door deze in een kalender aan te klikken. Is het ook mogelijk om in plaats van de datum aan te klikken deze in te voeren? Ik dacht dan zelf aan 3 invoerveldjes (1 voor dag, 1 voor maand en in 1 voor jaar) waarin maximaal 2 karakters mogen. Kan deze dan ook zo ingericht worden dat als er 2 karakters in staan deze automatisch naar het volgende invoerveld overspringt??

Ik hoop dat iemand mij hiermee ook kan helpen.

Alvast heel erg bedankt!

Groeten Alex
 
Hoi Roncancio,

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik ben er een heel eind mee opgeschoten!!!

Ik heb toch nog een vraag over de userform zoals die door jou gemaakt is. Nu wordt de datum aangegeven door deze in een kalender aan te klikken. Is het ook mogelijk om in plaats van de datum aan te klikken deze in te voeren? Ik dacht dan zelf aan 3 invoerveldjes (1 voor dag, 1 voor maand en in 1 voor jaar) waarin maximaal 2 karakters mogen. Kan deze dan ook zo ingericht worden dat als er 2 karakters in staan deze automatisch naar het volgende invoerveld overspringt??

Ik hoop dat iemand mij hiermee ook kan helpen.

Alvast heel erg bedankt!

Groeten Alex

Ja, maar is dat handig?!
Nu is de gebruiker met 1 klik klaar.

Met de 3 invoervelden:
- moet de gebruiker alles invoeren.
- moet de invoer van de gebruiker gecontroleert worden.

Dus niet gebruikersvriendelijk en extra programmatuur.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ik denk juist dat het wel handig is. Er moet in deze kalender voor meerdere jaren aan gegevens in. Nu moet er uit een keuzelijst een maand en een jaar geselecteerd worden. En daar komt bij dat de handeling nu met zowel het toetsenbord als de muis moet. Als er 3 invoerveldjes zijn, kan de handeling compleet met het toetsenbord gedaan worden. De invoer moet sowieso gecontroleerd worden, dus dat is in dit geval geen extra handeling.

Groeten Alex
 
In bijgevoegd bestand staan nu 3 textboxen voor dag, maand en jaar.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan