Kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker34

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2011
Hallo beste mensen,
Vroeger gebruikte ik Microsoft Money 97 Nederlandse versie. Daarbij zat een kalender in het scherm "betalingsagenda ". Nu ik met acces werk, zou ik ook graag van deze kalender gebruik willen maken. Maar ik weet niet waar en hoe te beginnen, simpelweg omdat ik geen kalender heb. Ik moet in die kalender datums aan kunnen geven om een selectie te maken. Wellicht dat gebruikers van Microsoft Money 97 weten waar ik over praat. Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Ton

Geen idee waar je het over hebt, want ik ken Money 97 niet. Maar in elk Officepakket (voor 2007) kun je een Calender control gebruiken in formulieren. Vanaf 2007 hoeft dat in Access echter niet, omdat een formulierveld met een Datumnotatie automatisch een kalender toont als je er in klikt. Voor de meeste gebruikers is dat voldoende.

Hallo Michel,
het is mij inderdaad bekend dat er een kalender verschijnt als je op een datumveld in een formulier klikt. Maar dat was niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde een soort vierkant blokje met daarin alle datums van de maand, daarin zou ook moeten zitten welke maand ik dan wil zien, of welk jaar.
Het zou je eigenlijk moeten gaan om als je op een bepaalde datum klikt er dan een reactie zou moeten komen. Bijvoorbeeld als ik op een datum klikt dat ik dan een keuze zou kunnen maken ergens in. Dus deze kalender zou dan vol moeten zitten met besturingselementen, voor per dag, maand en jaar. Ik zat zelf te denken aan een soort OLE object die ik eventueel zou kunnen downloaden van het internet. (Mits jij een adres weet) of misschien van een mede forum gebruiker.

Alvast bedankt voor je antwoord,
Ton

Hallo Tardis,
Dit is nou precies wat ik zocht! Hartstikke bedankt.
Met vriendelijke groet,
Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan