Kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

speelvogel

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Hallo,

Ik ben volop bezig aan een website. Op deze website zou een kalender moeten komen zoals op http://beveren.rodekruis.be
Zowel op de homepage als op de kalenderpagina zou het er hetzelfde moeten uitzien. In het script van de site heb ik niets gevonden. Via google heb ik ook niets gevonden.

Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt

Hoi speelvogel.
Het kan kloppen dat er op de rodekruis-pagina's niets te vinden is: dat werkt met een CMS dat alles achter de schermen doet.
  • Het zou kunnen, dat men daar eerst de volledige kalender-pagina invult, en vervolgens de 4 bovenste zelf overneemt om in de homepage-kolom te zetten.
  • Maar ook is mogelijk dat het CMS een "kalender-plugin" heeft, die dat automatisch doet; dat valt van buiten af niet te zien.

Het betekent ongeveer:
  • Als je het handmatig wilt doen, is er geen enkel probleem: dan kan je het er met css precies hetzelfde op beide pagina's uit laten zien.
  • Als je site ook op een CMS draait, zal je op zoek moeten gaan naar een kalender-plugin voor dat CMS, als je het automatisch wilt laten gebeuren.
  • Als je geen CMS hebt, en het automatisch wilt, dan zal je zelf een (php-)script moeten (laten) maken om de overheveling te laten plaatsvinden.

Voor het laatste zou bv. een methode kunnen zijn:
  • Je maakt van het hele kalenderblok op de kalender-pagina een los html-fragment, dat met een php-include *) op die pagina wordt gezet.
  • Je zet hetzelfde html-fragment (met dus het complete kalender-overzicht) óók met deze php-include integraal op de homepage. Wat er dan te veel in staat kan op de homepage via css uit de weergave gehaald worden. **)
  • Dan hoef je telkens ook maar 1 kalender bij te houden: het html-fragment. :)

Ah, ik zie nu dat er ook een derde type kalender-pagina's is: telkens een eigen pagina met alleen één activiteit compleet beschreven (via een klik op de samenvatting op de homepage). Maar met een beetje slimme aanpak zou je dat als css-popup op de homepage zelf kunnen laten verschijnen, dan hoeven er niet allemaal extra losse pagina's per activiteit aangemaakt te worden.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan