• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kalenderbesturingselement

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Hallo,
Weet er iemand hoe ik in excel 2010 een kalenderbesturingselement kan verkrijgen.
Deze staat er nl. niet meer bij

Grtjs.
Armand

Dit is misschien ook een optie
Wel aanpassen naar jouw behoeften
zie bijlage
Gr. Henk

Bijlagen

Hallo Helpers,
Hartelijk dank voor jullie reacties, maar wat ik eigenlijk nodig heb is een kalender die mee op een Form met nog andere gegevens komt te staan, zodat alles ineens wordt weggeschreven, naar respectievelijk de juiste cellen.

Grtjs.
Armand

P.S. : Ik heb wel de voorbeelden opgeslagen op mijn pc om te zien of ik er eventueel toch met verder kan.

Hoe kan ik D6 in mijn excel sheet krijgen? knippen plakken behoudt de funcie helaas niet

Hallo Zolingen,

Je moet gewoon "macro" inschakelen, op D6 dubbelklikken.
Vervolgens verschijnt er een frm met een kalender.
Wanneer je nu op een datum dubbelklikt verschijnt deze datum in D6

Grtjs.
Armand

Beste Armand,

Hartelijk dank voor het antwoord. Hoe kan ik dit element gebruiken in een eigen excel bestand?

Beste Zolingen,

Maak maar eens een opzet en plaats die hier....
er zijn best wel wat mensen die je kunnen helpen

Gr Arie

Ben ik vekeerd of zijn dat hier nu 2 draden die door elkaar lopen :mad:

Enfin, op de originele vraag van bowlingman zou ik zeggen, kijk eens hier
Dit gaat over de MS DateTimePicker die je in alle windows applicaties tegen komt.

Zoek ook eens naar volgende OCX'en op je PC in C:\Windows\System32: 1) mscomct2.ocx (uit bovenstaande link) en/of 2) comdlg32.ocx
Volgens mij zullen beiden de DTPicker aan je toolbox in VBA toevoegen.

Hopelijk was dit een beetje duidelijk :eek:

mcs51mc
inderdaad had dit ook niet gezien :o
Zolingen zou een nieuwe discussie kunnen starten

gr arie

mcs51mc, bedankt voor je reactie.
De link die je vermeld laat inderdaad zien hoe je DateTimePicker kunt gebruiken. En dat wist ik al.
Ik gebruik in mijn office 2007 "Calendar" omdat daar de DateTimePicker niet tussen staat.
Maar het echte probleem is dat op mijn laptop met office 2010 geen van beide meer in staat.
Ook de 2 OCX'en staan niet in de System32 map.

Grtjs.
Armand

Je kan "mscomct2.ocx" van hier downloaden.
Spijtig vermelden ze er niet bij dat je het dan moet registreren via "Regsvr32", meer info hier
Zo gaat het toch met Win XP, ik heb geen ervaring met latere versies :(

Hopelijk ben je hiermee verholpen... ...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan