• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kalenderdagen van een bepaalde maand weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

pouletten

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Goedemorgen,

Ik loop een beetje vast in excel en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
In mijn excel bestand heb ik een pulldown menu waarin men een maand kan selecteren.
Afhankelijk van welke maand er geselecteerd wordt, wil ik het aantal kalenderdagen die binnen die maand vallen in een rijtje onder elkaar laten zien.
Ik heb het nu zo ver dat wanneer ik bijvoorbeeld "februari" kies in het pull down menu, de eerst weergegeven datum ook echt 1/2/2011 wordt en ik kan de dagen daarna laten optellen (2/2, 3/2 etc). Het probleem is dat de formule dus niet bij 28/2/2011 stopt, maar pas in maart. Met maanden die t/m de 30ste lopen, zal ik dus ook hetzelfde probleem krijgen.
De weeknummers kloppen overigens niet als ik ze vergelijk met wat er in mijn agenda staat. Hebben jullie hier ook een probleem mee?

gr
P.

voorbeeldje?

Kun je een voorbeeldje uploaden? Dan is het makkelijker om er een oplossing voor te geven.

Hier heb ik een voorbeeld.
Het gele vakje is een pulldown menu waarin je de maand kan selecteren.
De datums eronder zouden dus van 1-4 tot 30-4 moeten lopen.
In mijn voorbeeld klopt het ook, maar als ik mijn formule doortrek tot 31 velden (max aantal dagen in de maand) komt 1-5 er ook tussen te staan.
grBekijk bijlage test.xlsx

Hier staat een uitgewerkt voorbeeld dat ik ooit op het forum heb gezien.

Cobbe

dit is inderdaad wat ik zoek, maar ik snap niet echt hoe je dat werkt met maand en jaartal :( Hoe doe ik dit met die pijltjes enzo?

pouletten,

Klik met rechts op de pijltjes en kies voor Besturingselement opmaken.
Volgens mij heeft Danny 147 dit gemaakt.

Hier is een link die de niet gebruikte cellen verbergd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan