KAM Peasants rebellion veels te sloom op Vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Hoi iedereen,

Ik was net me kamer aan het opruimen en toen kwam ik ff latern een cdtje tegen. Een heel oud spel is het Knights and Merchants the peasants rebellion die ik om de zoveel tijd kwijt raak omdat ik het spel dan een hele tijd niet meer speel.

Alleen ik wou het dus weer opnieuw installeren. Alleen nu heb ik Windows vista ultimate 64bit. En dit spel draait ongeveer met 5fps ongeveer. Het ziet er iig heel sloom uit. Ook in het menu gaat het heel sloom. Aangezien ik Crysis met meer FPS op ultra high kan draaien lijkt het me dat dit een probleem is met Vista.

Maar als ik op internet kijk blijkt dit spel wel degelijk goed onder Vista te draaien. Dus ik snap niet waarom mijn pc het vertikt dit spel een beetje degelijk te draaien.

Mijn computer specs doen er eigenlijk niet toe. Maar om heel kortaf te zijn.

core 2 duo
4gb memory
een 8serie kaart.

Kortom, het spel hoort over het algemeen zeer acceptabel te draaien zijn.

Weet iemand toevallig een oplossing. Bij voorbaat dank.

Hey Appelsapman,

Ik heb exact hetzelfde probleem als jij. Ik heb pasgeleden een nieuwe PC gekocht, waarop ik Vista (32 bits) draai. Nu heb ik KaM geinstalleerd, maar direct na het opstarten van het spel, in de menus al, draait het erg schokkerig met zo'n 2-5 frames per second.
Op deze manier is het spel nauwelijks speelbaar te noemen.
Na het spel ook op een andere vista 32bits PC te proberen kom ik toch tot de conclusie dat er niet per definitie iets mis is; op deze PC loopt het soepel en zonder enig probleem...
Opnieuw installeren nog het bijwerken van alle drivers (die toch al redelijk recent waren) heeft iets mogen baten.

Dit alles doet mij vermoeden dat er misschien een software conflict is? Bijvoorbeeld een achtergrondprogramma dat een conflict met KaM opleverd. Ik weet niet of dit mogelijk is, maar ik denk dat dat het volgende is wat ik ga proberen; een voor een alle achtergrond programmas afsluiten terwijl ik KaM aanzet.

Hoop dat iemand weet wat het probleem is want ik vind het niet, terwijl dit juist zo'n heerlijk spel is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan