Kan 1 comp. niet op internet krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wab62

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2003
Ik heb via een router drie computers via utp aangesloten, 2 computers werken prima ook naar internet maar de derde vertikt het en geeft heel andere adressen.ip willem3.JPGnetwerk verbindings gegevens.JPGIP willem.JPGNetwerkverbinding 2.JPGprotocol ip4.JPGprotocol ipv6.JPGverbinding.JPG

Ik heb al geprobeerd met firewall, de driver van de netwerk kaart en de utp kabel.
De computer heeft wel verbinding met de andere computers.

Graag advies!

Mvg

probeer eens via een statisch ip met de router te verbinden. En kies dan als voorkeur een ip als 192.168.0.xxx

ik zie bij de 1 ip4 en bij de ander ip6...dat klopt niet helemaal toch? moeten ze niet allemaal een ip4 adres verkrijgen?

Willem

Als je PC's die een 192.168.0.x adres krijgen toegewezen via DHCP van je router is het onmogelijk dat de niet werkende pc met een APIPA adres (169.254.x.x) hier communicatie mee heeft. Aangezien aan de screenshots te zien is dat zowel DHCP ingeschakeld is en er ook netwerk link is op de niet werkende PC denk ik aan iets van Link/Duplex snelheid van je netwerk kaart, dit is de techniek die onderhandeld met je router over op welke snelheid de netwerk verbinding tot stand komt. Waarschijnlijk staat je netwerkkaart nu op automatische...en je zou eens wat andere vaste waardes kunnen pogen. Als je bij de eigenschappen van je LAN verbinding naast je NIC op configureren klikt en vervolgens kiest voor de tab geavanceerd zie je links een collum waar iets van Link / Duplex speed in moet staan, ik zou als eerste poging 100 Mbps Full Duplex proberen, na het bevestigingen zet Windows wel even kort je netwerk kaart uit om de settings door te voeren. Noteer wel even op welke waarde de instelling stond, bij geen effect terug draaien.

Gr,

Zeker ook eens de kabel van 1 van de 2 'welwillende' pc's aansluiten op de 'weiger-pc'. Je test daarmee meteen op 3 dingen:
a. Dat de switchpoort waar de 'weiger-pc' origineel op was aangesloten kapot zou zijn.
b. Dat de switchpoort waar de 'weiger-pc' origineel op was aangesloten niet gebruikt mag worden (bijvoorbeeld bij enkele Tele2 routermodem zijn maar 2 switchpoorten bruikbaar, de anderen zijn voor andere doeleinden gereserveerd).
c. Dat de kabel die origineel op de 'weiger-pc' gebruikt werd mogelijk kapot zou zijn.

Tijs.

Tijs,
Ik heb kabels en poorten gewisseld maar het zit duidelijk in de ingebouwde adapter van mijn MB Gigabyte!
Thanks
Wil

Laatst bewerkt door een moderator:
@Kelvinvl

Kelvin, ook dat helpt niet, je zit volgens mij er dicht bij. Ik heb gemerkt dat het beheer programma was gewist, ben het nu nogmaals aan het installeren. Weet nog niet of het wekt
Gr.

Ik heb de drivers voor mijn nForce 10/100/1000 networking controller geinstalleerd Stuurprog is NVIDIA versie 73.3.0.0 date: 4-3-2010
Als ik gegevens van netwerkverbinding bekijk is nu alleen de info "Automatisch geconfigureerd" veranderd naar 169.254.158.209 de rest is hetzelfde gebleven.
Wie heeft nog raad?
Gr
Wil

Ik zou vermoeden dat dan de tcp/ip stack corrupt is.
Doe het volgende:
Maak een snelkoppeling naar cmd.exe , rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het geopende cmd-venster:
netsh int ip reset resettext.txt
netsh winsock reset

Herstart daarna de computer en kijk of het verbetering geeft.

Tijs.

Helaas het is wel gereset maar geeft geen verbetering.
Groet
Wil

Probeer dan nog even het volgende:
Verwijder in Apparaatbeheer de bedrade netwerkkaart [laat de driver op het systeem staan als daar om gevraagd wordt.]
Herstart de pc, laat de netwerkkaart opnieuw herkennen (zal wel automatisch gebeuren) en kijk of dat dan verbetering geeft.

Tijs.

Probeer dan nog even het volgende:
Verwijder in Apparaatbeheer de bedrade netwerkkaart [laat de driver op het systeem staan als daar om gevraagd wordt.]
Herstart de pc, laat de netwerkkaart opnieuw herkennen (zal wel automatisch gebeuren) en kijk of dat dan verbetering geeft.

Tijs.

Helaas dit werkt ook niet, heeft iemand nog andere mogelijkheden in petto? Bij voorbaat dank!

Update: Ik heb losse netwerk kaart geinstalleerd en die brengt de comp gewoon op het internet, maar de NVIDIA NForce 10/100/1000 werkt nog steeds niet!

Wie heeft er nog suggesties?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan