Kan 2 Gig SD kaart niet formatteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter fluim
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fluim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2007
Hallo,

Ik heb het probleem van de mda vario die de 2 gyg. sd kaart niet kan formatteren. Nu heb ik stap 2 ondernomen, het rode kruis verwijdert bij de biobliotheek en geprobeerd beschikbaar te maken bij media. Hij geeft de volgende dingen aan:

type: verwisselbaar medium
mediawisselaar: offline medium
mediagroep: beschikbaar/verwisselbaar medium
Status: niet-actief
logische status: niet van een label voorzien
Formatteren: Raw

Ik heb al minstens 10 keer op 'beschikbaar maken' geklikt, maar als ik vervolgens naar stap 1 ga, staat hij er niet bij.

Heeft u enig idee wat ik hieraan kan doen? Het is misschien een domme vraag, maar kan het zijn dat het komt omdat hij niet van een label is voorzien?

Alvast bedankt en mvg,

Fluim

Zie bijlage:

Rechtsklik erop, kies Eigenschappen, en zet in het tabblad Mediagegevens het vinkje bij Medium inschakelen.

Wel of geen label heeft er m.i. niets mee te maken.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• verwijderbaar_medium_inschakelen.JPG
    verwijderbaar_medium_inschakelen.JPG
    29,5 KB · Weergaven: 123
bedankt voor uw snelle antwoord, helaas stond het vinkje daar al op en heeft dit dus niet geholpen...heeft u verder nog goede suggesties?

Alvast bedankt en mvg,

Fluim

Probeer het volgende:

Open ntmsmgr.msc
Ga naar Mediagroepen -> Beschikbaar -> Verwisselbaar medium
Sleep je memorycard naar de mediagroep: Niet-herkend -> Verwisselbaar medium

Als het goed is wordt hij dan van een label voorzien. Anders het volgende doen:
Weer opzoeken (nu in Niet-herkend -> Verwisselbaar medium)
Erop rechtsklikken, Eigenschappen kiezen, op tabblad Mediagegevens een naam invullen (bijv. 3) en daarna naar tabblad Zijde gaan en daar ook een naam invullen (bijv. 1). Dan op Ok drukken.

Overigens zou ik het op prijs stellen als je (als bovenstaande acties geen oplossing bieden) even te gaan naar Bibliotheken, daar in het linkervenster te rechtsklikken op je apparaat, en de tabbladen Algemeen en Apparaatinformatie hier te posten (gebruik [Alt][PrtScn], en dan plakken in MSPaint.exe, en dan opslaan als JPG, doe dit per tabblad, zie in mijn 'handtekening' hoe dat verder aan te pakken).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.

Hallo

Ik heb je vraag gesplitst uit het andere topic en een passende titel gegeven. Het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in iemand anders zijn/haar vraag te stellen.

Succes met je probleem verder.

Wederom erg bedankt voor je snelle antwoord en wederom kom ik met een hoop problemen :P

Probleem 1: Ik zie geen enkele mogelijkheid mijn mini-sd kaart te kunnen verslepen naar welke map dan ook.

Probleem 2: Ik had al wat zitten prutsen en had de mini sd kaart al een naam gegeven, dit hielp dus ook niet.

Probleem 3: Mijn mini-sd kaart staat niet bij bibliotheken, alleen mijn cd- en dvd-speler...

Mvg,

Fluim

Edit:@Frisian, mijn excuses hiervoor, ik zag een vermelding dat mogelijk een antwoord gaf op mijn probleem, vandaar dat ik mijn vraag stelde...

Laatst bewerkt:
Je schrijft zelf: mediagroep: beschikbaar/verwisselbaar medium

Dus moet ie daar staan... Dus:
1. ntmsmgr.msc starten
2. Klik Mediagroepen open
3. Klik mediagroep Beschikbaar open
4. Klik op subgroep Verwisselbaar medium

Stuur anders nog eens een paar duidelijke schermafdrukken van wat er nu allemaal te zien is in ntmsmgr.msc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zucht, ik kom erachter dat ik om de een of andere reden geen paint had en ook niet bij het configuratiescherm kon fixen, anyways, na het 1 en ander te fixen kun je hieronder zien, dat ik de mini-sd kaart voor het gemak 'mda vario' heb genoemt en hij dus niet bij de bibliotheek staat...

Bijlagen

• Afbeelding2.jpg
    Afbeelding2.jpg
    52,9 KB · Weergaven: 75
Probeer het volgende: Rechstklikken op de mediagroep Beschikbaar, kies Eigenschappen en vink in het tabblad Algemeen aan: Off-line media verwijderen.

Vertel wat dat oplevert (liefst met een plaatje).

Tijs.

Als je apparaat niet onder Bibliotheken terugziet, herstart dan de pc.
Ik ga ervanuit dat het apparaat daarna toch echt daar terug te vinden moet zijn.

Tijs.

Na lang aan het prutsen te zijn geweest, met diverse programma's heb ik het voor elkaar gekregen dat windows de sd kaart als verwisselbare schijf bij 'deze computer' ziet staan. Klik ik erop, dan geeft hij alsnog aan, dat de kaart niet is geformatteerd, vervolgens vraagt hij of ik dat wil doen, ik klik 'ja' en dan geeft hij alsnog een foutmelding, dat de kaart niet kan worden geformatteerd...

mvg,

Fluim

Begin me nu toch af te vragen of het ding niet kapot is gegaan?

Probeer 'm eens in een andere computer?

Let ook op of je hem misschien niet tegen schrijven beveiligd hebt met zo'n schuifje etc. die op sommige kaarten zitten om te voorkomen dat je hem per ongeluk leegmaakt.

Tijs.

Hallo,

Ik heb het kaartje nu in 3 apparaten geprobeerd, mijn mda vario, waar ik het probleem wel duidelijk heb gemaakt. Nu in mijn digitale camera, die een memory card error aangeeft en mijn tomtom one loopt zelfs vast (schijnt vaker voor te komen bij een defect kaartje).

Er zit nu dus m.i. niets anders op dan een nieuw kaartje te halen..

Toch erg bedankt voor de reacties!

mvg,

Fluim

Ondanks het slechte nieuws dat de memory-card kapot blijkt te zijn, klik even, rechtsonder de pagina, bij "Status van de vraag" even op "Vraag is opgelost".

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan