Kan _Restore folder (ME) niet legen

Status
Niet open voor verdere reacties.

verajoost

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
De computer van een vriend (Windows ME) heb ik van virussen ontdaan. Het lukte echter niet de laatste 2 geinfecteerde files uit folder _Restore te verwijderen.

Vervolgens heb ik met behulp van Bitdefender info de stappen 1 t/m 3 doorlopen:

1) Click Start, point to Settings, and then click Control Panel; (start - instellingen - configuratiescherm)
2) Double-click System, and then click the Performance tab; (systeem - prestaties )
3) Click File System; (bestandsysteem)

4) Adjust the System Restore disk space use slider to the approximate lower amount, and then click Apply

Het probleem is dat stap 4 niet kan worden uitgevoerd aangezien de schuifknop "Benodigde schijfruimte voor systeemherstellen" inactief is. Ter info: de andere schuifknop, "Optimalisatie voor read ahead", is wel actief en staat op "volledig"

Wie weet raad ?
Vera

Hai

Het eenvoudigste is het om systeemherstel even helemaal uit te schakelen. Dit kun je vinden via --> Deze Computer --> Eigenschappen
Dan zul je de pc opnieuw op moeten starten, en daarna de tool nogmaals gebruiken.
Daarna kun je systeemherstel weer inschakelen.

Succes

Het systeemherstel IS al uitgeschakeld.
Had ik even moeten melden, sorry.

Als je systeemherstel uit hebt staan, kan je inderdaad de benodigde schijfruimte voor systeemherstel niet inschakelen, want hoe kan je iets inschakelen wat op dat moment niet aanwezig is?
Maar met systeemherstel uit, word ook de map restore geleegd of je kunt dit handmatig doen via verkenner.
Dan moet je in principe verlost zijn van de besmette files.

Misschien begrijpen we elkaar verkeerd, maar met Systeemherstel "uit" wordt de folder _Restore niet geleegd. Dat is nu juist het probleem.

AIs het mogelijk dat je een _Restore bestand niet met de muis of delete-knop kunt weggooien maar wel met Windows Verkennner ?

Start eens op in veilige modus en leeg dan die map.
Tijdens het opstarten op F8 drukken om in veiige modus te komen.

Dank voor de tip.
Kan ik helaas dit weekend pas doen.
ik meld het resultaat

Dos

Probeer eens onder DOS te verwijderen.
Over het algemeen kun onder DOS alles verwijderen !!

Niet in Windows DOS opstarten, maar echt bij opstarten naar DOS gaan (opstartdiskette of zo)

Jan

Staan er daadwerkelijk nog bestanden in de restore map na het opnieuw opstarten? Of staat alleen de map er nog? Die map maakt windows bij iedere opstart gewoon weer aan, dus je zal hem altijd zien, maar dan moet 'tie dus wel leeg zijn.
Normaal gesproken zou je de map ook zo vanuit windows moeten kunnen verwijderen, er wordt dan wel gezegd dat het een systeemmap is blablabla, maar het kan wel. Anders inderdaad veilige modus of dos (met opstartdiskette) proberen.

dank voor de tips, ik kan het pas maandag uitproberen en zal het dan laten weten

het probleem is opgelost maar welke tip nu precies het probleem heeft verholpen weet ik niet.
dank voor de hulp.

Het opstarten met systeemherstel uitgeschakeld heeft je restore map geleegd zoals al eerder aangegeven.
Alle verwijzingen verdwijnen dan en ook automatisch de opgeslagen virussen.
Zet systeemherstel nu wel weer aan en reboot daarna.
Alles zal weer functioneren.

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan