Kan Access 2007 alleen in veilige modus starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goudwoutappel

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Ik gebruik al enige tijd MS Access 2007.
Sinds kort kan ik Access 2007 alleen in de veilige modus opstarten (met ctrl ingedrukt).
Ik krijg dan een gewoon startscherm en kan een nieuwe database aanmaken of een bestand openen. (zie afbeelding) melding 2.jpg.

Als ik in de gewone gebruikers modus wil opstarten, krijg ik het zelfde scherm ("zonder de melding veilige modus") als ik dan een nieuwe database wil aanmaken,krijg ik een scherm waarin gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd. (Zie afbeelding) melding 1.jpg Dit heb ik nooit ingesteld.

Wat ook gebeurt bij opstarten in de gewone gebruikers modus, is dat het systeem eerst de melding geeft "MS office enterprise wordt geconfigureerd".

Op deze zelfde PC heb ik ook Access 2003 geinstalleerd, dit werkt wel naar behoren.
Ik heb, door MS Office 2007 geheel te verwijderen, register schoonmaken, en Office 2007 opnieuwe installeren getracht dit probleem op te lossen, echter zonder resultaat.

Wie kan mij helpen.
Wout

Kijk hier

Probeer met de instructie de Access plugin(s) uit te schakelen die blijkbaar voor het probleem verantwoordelijk is.

We horen het wel.

Tijs.

Hallo Thijs,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb gedaan wat je zei en ook een schermafdruk gemaakt.
Melding 3.jpg helaas was dit niet de oplossing.

Als je nog meer tips hebt dan heeel graag.
Gr
Wout

Ik zie wel een rare invoegtoepassing: dat "=401"
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Misschien kun je die nog uitschakelen.

Het kan overigens ook andere zaken betreffen: Schakel bijv. tijdelijk eens het uitvoeren van macro's geheel uit (in Instellingen -> Vertrouwenscentrum) en kijk of dat wat oplevert.

Succes,

Tijs.

Thijs,
Ik heb in het vertrouwenscentrum alle invoeg toepassingen uitgeschakeld.
Bij de macro's ook deze alle uitgeschalkeld.
Die invoegtoepassing 401 heb ik verwijderd.

Helaas weer zonder resultaat.
Wout

Ik denk dat je de voor de hand liggende zaken nu wel geregeld hebt. Ik heb zo snel geen idee meer, dus hopelijk komen anderen nog met suggesties.

Tijs.

Thijs,
In elk geval bedankt voor de moeite.
Misschien hebben er nog anderen ideeen.
gr
Wout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan