Kan access formulieren niet openen/aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Ik heb in het grijze verleden (office en Windows 2003) een access-programma gemaakt.
Ik gebruik nu Windows 7 en Office 2007. Ik wil nu wat tekst op de formulieren aanpassen maar ik kan ze niet openen.

Ik zal wel wat niet goed doen dus graag advies.
Wat moet ik doen en welke stappen moet ik uitvoeren.

Dank dank dank

Je geeft wel erg weinig informatie... Maar om te beginnen: het besturingssysteem zou weinig tot niks uit mogen maken voor je database. De Versie zou nog wel een probleem kunnen opleveren, maar zou in beginsel ook in te lezen moeten zijn; A2007 is compatibel met de oudere versies. Al gebruiken de nieuwe versies een andere vorm van beveiliging, dus daar zou een probleem kunnen liggen. Krijg je een foutmelding, en zo ja: welke?

Ik open eerst het programma en dan klik ik op visual basic.
Ik krijg nu in de linker kolom alle formulieren te zien.
Als ik het betreffende formulier wil openen krijg ik de melding "Het project is vergrendeld"

Dit kan je nog eens proberen
- Is de map al een veilige locatie ?
- Open de database eens met de Shift ingedrukt.
- probeer de gegevens eerst eens te importeren in een nieuwe Accees 2007 database

JanvP

Jan,
Ik ben er achter, IN het formulier met de rechter muisknop klikken en voor ontwerpweergave klikken.
Nogmaals dank

Je kunt het formulier ook in de ontwerpmodus zetten vanuit de Navigator; je hoeft hem dus niet eerst te openen. Overigens kun je ook switchen met de knop in de werkbalk. Alleen switcht Access niet meer tussen Weergave en Ontwerp, zoals in de versies t/m 2003, maar tussen verschillende resultaatweergaven. Voor de ontwerpfase moet je echt het menu openen. Het schijnt dat dat een verbetering is.... :(

Overigens mag je de vraag nog op Opgelost zetten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan