Kan Access ID niet bijwerken na opslag Rapport als PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert971

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Het opslaan van een aangemaakt item in een Access formulier gaat prima.
Waar een probleem ontstaat is dat als het opgevraagde rapport van het FormulierID wordt geëxporteerd naar PDF (en opgeslagen in Windows Verkenner) het betreffende FormulierID kan nu niet meer worden bijgewerkt/onderhouden. Bijv. tekstvelden/memovelden/keuzelijsten kunnen niet meer worden gewijzigd na de export van betreffend FormulierID/Rapport naar PDF. Als ik ze wijzig dan krijg ik namelijk de volgende melding bij het opnieuw opslaan van het het record:VergrendelingRecord.png

Het lijkt erop of het record in een soort van Read-Only modus schiet...En geblokkeerd wordt voor wijzigingen.
Het is een front-end waar ik in werk en momenteel wordt betreffende DB niet door andere gebruikers gebruikt.

Iemand een idee hoe deze complicatie (door PDF export actie) kan verhelpen?

Zonder het proces te kennen? Wordt erg lastig. Op zijn minst hebben we de code nodig die je gebruikt om de pdf te genereren. Liever natuurlijk de db zelf.

Dit is de code die ik gebruik om de PDF te genereren:

Via VBA (Knop169) staat op het Rapport.

Code:
Private Sub Knop169_Click()

On Error GoTo Knop169_ErrorHandler_Err

Dim stDocName25 As String

stDocName25 = Me.Tekst169 & "-" & Me.Tekst168

With DoCmd

.OutputTo acOutputReport, "OfferteNL", acFormatPDF, "W:\testlocatie\testlocatie\testlocatie\testlocatie\testlocatie\ " & stDocName25 & ".pdf"

End With

Knop169_ErrorHandler_Exit:
Exit Sub

Knop169_ErrorHandler_Err:
    Resume Knop169_ErrorHandler_Exit

End Sub

Heb het ook geprobeerd via een gegevensmacro, maar dit geeft dezelfde problemen na het uitvoeren van de PDF:

Gegevensmacro.png

Afgevangen na veel uitproberen via platte schermview rapport acReadOnly. Werkt nu gelukkig wel weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan