kan access points in netwerk niet benaderen, ze doen het wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Office versie
WordPerfect Office 2021
hallo,

In mijn netwerk deed ik het zo:
Het nieuwe accespoint, een fritzbox, heb ik direct aan mijn laptop gehangen. Ik heb ingelogd en aanpassingen gedaan. IP adres, wifi SSID en wachtwoord aangepast. Tot slot nog DHCP uitgeschakeld.
Daarna achter de Router gehangen en gaan met die banaan.
De router benader ik met 192.168.1.251, het access point met 192.168.1.252.

Een oom wilde hetzelfde, maar het wil gewoon niet.
Hij heeft een Ziggo connect box. 192.168.178.1
Daar komt een Netgear WGR614 achter. Eerst gereset Ingelogd met admin en password. Seze zijn ondertussen aangepast. Het IP adres in de juiste range gezet 192.168.178.2. Wifi SSID en wachtwoord aangepast. Tot slot nog DHCP uitgeschakeld.

Ja het doet het. Alleen kom ik nu niet meer in de netgear zoals hij nu in het netwerk zit.
Ik zie hem zelfs niet in de Ziggo connect box staan.

Wat heb ik fout gedaan?
Heeft daar iemand zicht op?

mvg

Rob

wat is het IP adres van de laptop of PC waarmee je die toegang probeert te krijgen op dat moment ?

Dat is 192.168.178.11 door de dhcp van de Ziggo connect box uitgegeven.

Zijn er nog ideeën?
Het lukt nog steeds niet

Ook niet als je http://www.routerlogin.net/ invoert in je browser..?
Overigens is de WGR614 geen accespoint maar een router...
In welke poort van de WGR614 heb je de kabel van die Ziggo-box aangesloten..?

Klopt, de WGR614 is standaard geen access point. Maar als zoals in post 1 aangegeven heb ik DHCP uitgeschakeld. Dan wordt het al meer een access point.
Dan is hij aangesloten op de niet upload poort. Dus op een van de 4 andere. Dan is het ondertussen wel een access point dacht ik zo.
Ik dacht dat ik http://www.routerlogin.net/ geprobeerd had, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Dat moet ik dan eens bij die oom gaan proberen.

Heb ook wel eens gehad dat zo'n acces point wel rechtstreeks door een losse laptop/pc te benaderen viel die handmatig in dezelfde IPrange gezet werd als het access point.
De Asus die ik nu heb als AP, daar heb ik dit probleem niet om hem gewoon in het netwerk te benaderen om erop in te loggen.
En bij die eerdere was het probleem reproduceerbaar.
Bleef vreemd, verder geen moeite gedaan.... verder werkte alles perfect toen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan