Kan access points niet meer benaderen na verkrijgen nieuw modem UPC

• Onderwerp starter Onderwerp starter heula
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

heula

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2000
Na het vervangen van mijn defecte modem door UPC kan ik mijn access points niet meer benaderen en wil graag weten hoe ik dat weer wel kan.

Het probleem is ontstaan omdat de gateway 192.168.0.1 is geworden waar het bij het vorige modem nog 192.168.1.1 was. Nu zijn de ip adressen van mijn TP-Link access points 192.168.1.252, 192.168.1.253 en 192.168.1.254 en vanwege de nieuwe gateway kan ik ze niet meer benaderen vermoed ik. Nu heb ik geprobeerd om in het nieuwe modem de gateway te veranderen naar 192.168.1.1 maar dat laat het niet toe en ik loop er nu op stuk.

Wie weet hoe ik de access points toch kan benaderen zodat ik de ip adressen kan veranderen naar de nieuwe gateway adressen.

Bedankt.

Tijdelijk vast IPv4 ip-adres instellen op je netwerkverbinding. Je kunt dan tijdelijk niet internetten maar wel de aanpassingen gaan doen op de accesspoints.
Dan je aanpassingen doen op je accesspoints, en daarna weer IPv4 op Automatisch verkrijgen zetten (incl. de DNS servers). Dan kun je Internet weer gebruiken.

Bijv. instellen als IPv4 adres: 192.168.1.199 met subnetmasker 255.255.255.0

Andere optie zou zijn om in te loggen op je nieuwe router, en daarvan het LAN ip-adres te veranderen naar een 192.168.1.x ip-adres. Daarna moet je wel je pc's etc. herstarten, zodat ze een ip-adres in de 192.168.1.x reeks krijgen van de router en je weer kunt internetten, veranderingen doorvoeren in de router (op zijn nieuwe adres) etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt, het is opgelost nu.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan