Kan achtergrond opeens niet meer wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hpfan0112

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2014
Beste leden ik hoop dat iemand mij kan adviseren. Ik heb een lange tijd geleden mijn achtergrond gewijzigd en wilde een paar weken geleden weer eens een andere achtergrond. Maar telkens als ik op afbeelding ga staan en ik selecteer een achtergrond dan krijg gaat hij meteen op de keuze EFFEN KLEUREN staan en word mijn bureaublad blanco kleur. Het enigste wat ik kan doen is gewoon de huidige achtergrond behouden. Ik heb gekeken of er nog update's werden geinstalleerd en dat gebeurt nog steeds. Nu heb ik het net weer geprobeerd en ik krijg hetzelfde probleem. Ik heb op de Microsoft pagina gekeken voor dit probleem maar daarmee lukt het ook niet. Ik heb nog nooit dit probleem gehad maar krijg het niet opgelost. Wie kan me helpen???
Mijn besturingssysteem is:
Editie Windows 10 Pro
Versie 22H2
Installatiedatum ‎21-‎4-‎2024
Build van besturingssysteem 19045.5440
Ervaring Windows Feature Experience Pack 1000.19061.1000.0

Alvast bedankt

Heb je het al eens met een Thema geprobeerd? Zo niet: doe dat eens, en kijk of je dan wél de andere achtergrond krijgt.

Klik met rechts op het gewenste plaatje en kies dan: Als achtergrond instellen.

Laatst bewerkt:
Kijk onder > Eigenschappen van de afbeelding of die niet is geblokkeerd (security).

The picture you’re trying to assign as your wallpaper is probably to high a resolution?

Hello, I was experiencing the same issue and used: https://imageresizer.com

I didn't even change the size of the image, just ran it through, downloaded it and it worked.

Een sfc /scannow uitvoeren kan altijd nuttig zijn.

Nakijken:
Open gpedit (Right Click Start Choose Run and enter gpedit.msc) if you have Win 10 pro or higher and go to User Configuration\ Administrative Templates\ Start Menu and Taskbar look for an entry called Prevent users from customizing their start screen and make sure it's set to Not Configured or Disabled

Laatst bewerkt:
Heb je het al eens met een Thema geprobeerd? Zo niet: doe dat eens, en kijk of je dan wél de andere achtergrond krijgt.
Ik heb dit net geprobeerd en zo lukt het ook niet. De laatste afbeelding blijft de achtergrond. het enigste wat ik kan is op afbeelding gaan staan een andere afbeelding selecteren dan komt het op effen kleuren staan en hen ik een bureau achtergrond met bijv. een effen grijze kleur

Oplossing?
Ik had er niet aan gedacht om verborgen bestanden te tonen in het bestandspad: C:\Users\dogbo_000\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Themes
Nadat ik de verborgen bestanden had onthuld, heb ik de TranscodedWallpaper verwijderd (ik denk dat die corrupt was of zoiets) en vervolgens het bureaublad ingesteld op de afbeelding die ik wilde.

Zie uitvoerige handleiding.

Laatst bewerkt:
En wat ik zei in #3?
rc.png

Ja, het is gemakkelijker het probleem te herhalen dan verslag te doen van wat je uitgevoerd hebt.

Bedankt voor je mogelijke oplossing. Ik heb het doorgelezen en ga de geboden oplossingen uitproberen. Ik kom er op terug of het gelukt of niet gelukt is.

Oplossing?
Ik had er niet aan gedacht om verborgen bestanden te tonen in het bestandspad: C:\Users\dogbo_000\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Themes
Nadat ik de verborgen bestanden had onthuld, heb ik de TranscodedWallpaper verwijderd (ik denk dat die corrupt was of zoiets) en vervolgens het bureaublad ingesteld op de afbeelding die ik wilde.

Zie uitvoerige handleiding.
Ik heb uw oplossing toegepast en ook m.b.v. uw advies opgevolgd en het probleem is verholpen. Ik kan het bureaublad weer wijzigen. Bedankt voor uw hulp en sorry dat ik laat gereageerd heb ik had griep gekregen.

Belangrijk is dat je weer helemaal hersteld.
Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan