Kan alleen nog opstarten vanaf CD-rom XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sonneken

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2005
Berichten
54
Programma Cloon cd verwijderd, pc zat vast, kon niet meer opstarten.
Ook systeemherstel lukte niet meer.
Opgestart met Cd van XP en gekozen voor herstellen van XP. Ik heb wel een OEM-versie maar ik denk dat er iets verkeerd gegaan is daar. Bij boot config 1 ingegeven. Dan kon ik pc opstarten vanop cd-rom en nadien dan toch systeemherstel kunnen doen. Ik was al gelukkig dat ik dat kon doen maar het is nog niet opgelost? In BIOS first boot terug op HD gezet maar pc kan alleen nog maar opstarten vanop cd -rom. Ik denk dat er ergens iets verkeerds liep, maar wat? Blijkbaar ontbreekt er iets om XP te kunnen opstarten vanop de HD? Kan er mij soms iemand wat helpen?

Thanks
Sonneken
 
Ja, geprobeerd, maar nog steeds troubles toen ( ik deed dat niet, weet dus niet precies wat er allemaal gebeurde). Mijn zoon smeet het er weer af en tijdje nadien kon pc niet meer opstarten vanop HD. Dus ofwel mis ik die dll ofwel probleem met herstelprocedure met XP cd? Maar toch heeft pc nadien systeemherstel kunnen doen en ik dacht: situatie is nu zoals ze was voor installatie van Cloon Cd maar blijkbaar is dat niet het geval. Systeemherstel gaf nochtans aan dat het gelukt was?

Kon dat eigenlijk kwaad die boot config op 1 te zetten? Allemaal nogal verwarrend zo hé, dus ik probeer niet verder te doen zonder dat ik er echt betrouwbare info voor krijg. Anders wordt het alleen maar erger. Pc werkt tenslotte perfect alleen cd nodig voor opstart!

Bedankt voor de reactie!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je link maar ik begrijp niet zo goed wat ik juist moet doen. Sorry!
Ik zou echt de volledige stappen moeten hebben als ik de XP-cd erinsteek.
Thanks hoor!
 
Laatst bewerkt:
Andere optie: booten op diskette win98 of xp (of via boot van xp cd-rom en dan naar console)
In het dos-scherm fdisk /mbr
Mbr staat voor master boot record.
Die wordt dan vervangen, waarna de pc weer moet kunnen starten. ( uitleg die ik vond via je link)

zal dat eens proberen maar misschien een stomme vraag: wat is console? en moet ik in het dos-scherm fdisk/mbr intikken? Voor mij is dat wel chinees hoor!
 
Laatst bewerkt:
paste mijn vraag intussen aan, hierboven terwijl jij ook antwoordde denk ik. Ik probeer het later uit en dan zie ik wel wat ik op 't scherm krijg!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor al jullie reacties! De pc is intussen geformatteerd en alles is terug OK!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan