Kan alleen opstarten in veilige modus XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter1971

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2011
Berichten
10
Hallo allemaal, ik heb een probleem en weet niet wat de oorzaak en aangezien ik vermoed dat het de mobi is plaats ik mijn bericht maar hier.

In het kort ik probeer een computer weer aan de praat te krijgen. Het probleem is dat hij tijdens het installeren van XP vastloopt (opnieuw opstart) en daarom daarop alleen in veilige modus opstart. Ik kan er niet mee online mede omdat (of is dat een aanwijzing van de oorzaak) de Lan driver (en ook de audio) niet worden geinstalleerd. Geel uitroepteken bij systeembeheer. Als ik die via de bijgeleverde schijf toevoeg lost dat het probleem niet op. Ik heb inmiddels ook de laatste bios update geinstalleerd, aar ook dat hielp niet. Het is overigens een ASUS P4P800 Deluxe Moederbord.

Heeft iemand misschien nog een idee/tip?

groet Peter
 
Je verteld dat tijdens de installatie van XP hij vastloopt.
Maar je kan wel in de veilige modus komen, dan wil dat zeggen (volgens mij) dat de installatie wel voltooid is.
Misschien alleen een kwestie van de juiste chipset drivers voor je moederbord installeren.
Die zal je dan moeten downloaden mbv een ander pc.
Staan er nog meer uitroeptekentjes ?

Groeten Marcel
 
Hallo Hoogteijling

bedankt voor je reactie. Ik weet niet zeker of de installatie volledig is. Maar het lukt me dus niet hem 'normaal' te laten opstarten. Ik heb gekeken naar die chipdriverset volgens deze link http://www.dslreports.com/forum/remark,9842846 moet het waarschijnlijk de *865 chipset family* zijn. Die heb geinstalleerd maar geen verschil. Overigens is het zo dat de drivers dus in combo met Windows werken (ik bedoel als ik windows opnieuw probeer te installeren dat ik dan ze weer zou moeten updaten?) Kan je ze ook updaten onder Dos? zoals een bios update? Zou ik opnieuw een install kunnen proberen?

Ik zag overigens niet meer uitroeptekentjes.

groet PeterDV
 
Je meld dat er problemen met de LAN driver zijn, dwz dat je geen internetverbinding hebt omdat de drivers voor je LAN-adapter niet geinstalleerd zijn, er zal dus nooit een update plaats kunnen vinden behalve als je de drivers vanaf een CD/USB kunt installeren.

De chipsetdrivers zal die echter nooit via een internetupdate installeren voor je.

Als je verteld welk moederbord je hebt en welke LAN-adapter je hebt kan ik misschien de goede drivers voor je vinden.

groeten Marcel
 
Hallo Marcel en anderen,

ik zag pas later dat er iets mis is gegaan met een reply op het laatste antwoord. Ik heb die driver via een stick geinstalleerd (deze stond vermeld op de website) maar het probleem was daarmee niet verholpen. Ik ga binnenkort alles nomaals nakijken aangezien ik net een andere tweede hands heb gekocht (overigens helaas ook met problemen). Ik kom dus nog op mijn vraag terug als dat mag.

groet peter
 
Ik ben overnieuw begonnen aangezien ik de hd heb gebruikt voor een andere computer. Maar dit is mijn moederbord http://support.asus.com/knowledge.a...m=P4P800 Deluxe&os=&hashedid=X146WpQPZO5HPtH5 de ASUS P4P800 Deluxe. Ik heb een nieuwe BIOS geinstalleerd via DOS. Ook nu heb ik dus weer de gele vraag tekentjes bij A. Overige apparaten 1. Ethernet - Controller 2. Multimedia -Audiocontroller. Ik heb geprobeerd die Chipset drivers te installeren via WXP in dus de veilige modus. Maar misschien moet ik dat doen via diezelfde DOS maar hoe dat weet ik nog niet. Overigens ook bij deze installatie loopt hij weer vast. Kan het ook aan iets anders liggen?

groet Peter
 
Ik bleek ook nog ergens Vista te hebben liggen. Ook daar heb ik hetzelfde probleem. “Windows cannot complete installation in safe mode. To continue installing Windows, restart computer.” Kortom ik kom daar zelfs niet in de safemode. Is er manier om te zien tijdens de installatie van W-XP of Vista waar hij vastloopt?

groet PeterDV
 
Eindelijk heb ik opgelost. Het bleek toch ergens een conflict te zijn met de videokaart. Nadat ik die had verwisseld (en overigens ook de geluidkaart eruit had gehaald) kon ik Vista installeren. Daarna kon ik ook de LAN driver en een audiodriver installeren. (Overigens ik heb Vista maar weer snel verwijderd nadat ik met geen mogelijkheid de size van C: kon aanpassen). Maar ook na de W/XP install loopt hij weer prima. Ik had ergens op een forum gelezen dat de videokaart ook eenigszins dezelfde problemen kon veroorzaken tijdens het installeren van een repair XP, maar eerlijk gezegd kan ik niet begrijpen waarom hij de boel zo kan storen (hij werkte nml prima). Deze vraag kan dus naar opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan