Kan alleen via "snel afdrukken" printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appel026

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2012
Hallo,

een collega van mij ondervond vanmorgen het probleem dat na het opnieuw installeren van de printer, hij alleen nog maar via de knop "snel afdrukken" kan printen. Hij ontdekte dat toen hij een email wilde uitprinten, de bijlage (geopend in acrobat reader) kon wel geprint worden, maar de mail zelf dus alleen via "snel afdrukken". Als hij het op de andere manier probeerde (via bestand -> afdrukken) kwam er een melding die ik nu even niet bij de hand heb, maar zometeen even een screenshot van zal maken.

hopelijk kan iemand mij helpen, want de afdruk functie heeft hij gewoon nodig om het papier te selecteren waar op wordt afgedrukt.

Mvg Albert Jan Jansen

printer gert.JPG

Laatst bewerkt:
2 oplossingsmogelijkheden:
a. Sluit Outlook helemaal af. Start Outlook opnieuw, maar met de Ctrl-toets erbij vastgehouden. Er komt een vraag of je Outlook in Veilige modus wilt opstarten. Geef daar Ja op.
Sluit Outlook daarna weer af, en start Outlook weer in normale modus.
b. [Als a. niet helpt]: Sluit Outlook helemaal af. Verwijder (of verplaats uit die map, veiligheidshalve) enkele bestanden in %appdata%\Microsoft\Outlook
*.srs
*.xml
OutlPrnt
Start Outlook opnieuw, en kijk of het dan weer werkt.

Succes,

Tijs.

Beste Tijs,

Ik heb in die map de bestanden niet gevonden, dus dat zal het probleem zijn.
alleen hoe krijg ik die bestanden weer terug op hun plekje?
Ik heb de pc doorzocht, maar ze nergens kunnen vinden.

Ik schreef dat optie b. alleen moet worden geprobeerd als optie a. geen oplossing biedt. Geen terugmelding gezien op a.

Tijs.

Wonder boven wonder, het probleem heeft zichzelf inmiddels opgelost blijkbaar.
Ik dacht, probeer het nog een keer voordat ik in de veilige modus ga. En jawel, de printer ging meteen aan het werk.

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan