Kan alles op dezelfde verdeelstekker?

Status
Niet open voor verdere reacties.

supercooltje

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2011
Berichten
55
Hallo, in mijn kamer is er de laatste tijd redelijk wat apparatuur bijgekomen. Daarom heb ik geen stopcontacten genoeg. Ik heb een verdeelstekker (of stekkerdoos of hoe dat ding noemt) maar ik heb geen idee of het aankan wat ik er op zou willen. Ik zou er volgende dingen willen op aansluiten: een Samsung TV, een PS3, een sitecom homeplug (zie Klik hier) en een D-link 524 router.

Als jullie nog meer info nodig hebben, geef ik die jullie graag.
Kan dit er op?
 
Dat kan makkelijk wat stroom betreft. De meeste stekkerdozen zijn geschikt voor 10A. Dat wil zeggen dat je tot 2300Watt aan apparatuur kunt aansluiten, maximaal. Dat is ongeveer gelijk aan een goede koffiezetter of tosti-ijzer.


Wat een groter probleem gaat vormen is de homeplug. Deze verliezen enorm veel snelheid in een stekkerdoos. Sluit deze liefst rechtstreeks op een stopcontact aan.
 
Je hebt 16 ampere. Voor de meeste moderne apparatuur is het geen probleem om dat op een enkel stopcontact te hebben. Let wel dat als je maar 1 groep hebt op je kamer dat je alles op moet tellen niet per stopcontact
 
Dankje voor de snelle reacties! Ik zal het meteen eens testen (ik wouw het risico niet nemen...).

@RogerS : de homeplugsnelheid is geen probleem, de router word gebruikt voor mijn oude laptop die te traag gaat om echt van snelheid te kunnen genieten en voor mijn smartphone.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan