kleurrijkje
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 aug 2005
Hallo,
heb al geruime tijd last van te weinig geheugen bij plaatjes openen, voornamelijk bij gebruik van Mozilla Firefox. De pc loopt vast en moet opnieuw opstarten.
Dit gebeurde ook gisteren...
Maar tijdens het herstellen na opnieuw opstarten... heb ik vermoedelijk te snel op verwijderen geklikt en heb dus iets verwijderd.
Ik krijg de volgende melding bij het opstarten v mijn pc:
Kan apparaat bestand niet vinden om Windows of Windows toepassing uit te voeren.
c:/windows/system/vsh init.vxd
Moet ontbrekende/verwijderde bestand opnieuw installeren.
Na Enter, kan ik kiezen voor normaal openen of Veilige Modus. Bij Normaal openen zie ik alles, maar kan Kerio Firewall niet openen.
Ik krijg de melding: unable to init Fwdrv driver: 2
AVG installeert zichzelf wel.
Na (geloof ik) scan systeemregister de melding:HIMEM.SYS ontbreekt. (geheugenstuurprogramma)
Heb vervolgens via opstartcd van Windows 98 dit bestand uitgepakt en op de C-schijf geplaatst, onder Windows / System. T vreemde is dat ik deze niet meer kan terugvinden , en ook niet meer op de opstartcd. Toch iets verkeerds gedaan. Onder zoekfunctie vind ik wel het pad waar ze staan (3 stuks) maar als ik zelf naar die plek toega, zie ik ze niet.
Fout systeemregister is inmiddels hersteld. Systeemscan op C gedaan, is ook ok.
Windows Setup gedaan, dat gaat goed totdat weer bij de 1e foutmelding komt, zie titel bovenaan.
Wie kan mij helpen, ik weet t niet meer!
Windows 98 2e editie
63 MB / 32-bits
79% beschikbaar
4.10.2222 A Intel Celeron Processor / Genuin Intel
heb al geruime tijd last van te weinig geheugen bij plaatjes openen, voornamelijk bij gebruik van Mozilla Firefox. De pc loopt vast en moet opnieuw opstarten.
Dit gebeurde ook gisteren...
Maar tijdens het herstellen na opnieuw opstarten... heb ik vermoedelijk te snel op verwijderen geklikt en heb dus iets verwijderd.
Ik krijg de volgende melding bij het opstarten v mijn pc:
Kan apparaat bestand niet vinden om Windows of Windows toepassing uit te voeren.
c:/windows/system/vsh init.vxd
Moet ontbrekende/verwijderde bestand opnieuw installeren.
Na Enter, kan ik kiezen voor normaal openen of Veilige Modus. Bij Normaal openen zie ik alles, maar kan Kerio Firewall niet openen.
Ik krijg de melding: unable to init Fwdrv driver: 2
AVG installeert zichzelf wel.
Na (geloof ik) scan systeemregister de melding:HIMEM.SYS ontbreekt. (geheugenstuurprogramma)
Heb vervolgens via opstartcd van Windows 98 dit bestand uitgepakt en op de C-schijf geplaatst, onder Windows / System. T vreemde is dat ik deze niet meer kan terugvinden , en ook niet meer op de opstartcd. Toch iets verkeerds gedaan. Onder zoekfunctie vind ik wel het pad waar ze staan (3 stuks) maar als ik zelf naar die plek toega, zie ik ze niet.
Fout systeemregister is inmiddels hersteld. Systeemscan op C gedaan, is ook ok.
Windows Setup gedaan, dat gaat goed totdat weer bij de 1e foutmelding komt, zie titel bovenaan.
Wie kan mij helpen, ik weet t niet meer!
Windows 98 2e editie
63 MB / 32-bits
79% beschikbaar
4.10.2222 A Intel Celeron Processor / Genuin Intel
Laatst bewerkt: