Hopelijk kan iemand mij helpen. Als ik ga gamen sluit ik normaal gesproken eerst internet, daarna mijn antivirus en de firewall. Om zoveel mogelijk CPU en RAM vermogen te besparen sluit ik daarna (in taakbeheer) nog wat achtergrondprocessen. Sinds de laatste programma update van Avast blijkt het opeens niet meer mogelijk ashDisp.exe af te sluiten. Dit is het onderdeel dat geregeld “naar huis belt” om te kijken of er nog updates zijn. “toegang geweigerd” vertelt Windows (XP) als ik op “afsluiten” druk.
Dat is tijdens het gamen behoorlijk irritant want hierdoor krijg ik regelmatig popuppende schermpjes met de waarschuwing dat Avast niet in staat was te updaten. Logisch, want mijn internet staat uit, denk ik dan.
Weet een van de computer genieën hier misschien een maniertje om dit proces tijdelijk het zwijgen op te leggen?
Bij voorbaat dank.
Dat is tijdens het gamen behoorlijk irritant want hierdoor krijg ik regelmatig popuppende schermpjes met de waarschuwing dat Avast niet in staat was te updaten. Logisch, want mijn internet staat uit, denk ik dan.
Weet een van de computer genieën hier misschien een maniertje om dit proces tijdelijk het zwijgen op te leggen?
Bij voorbaat dank.