kan ashDisp.exe niet meer afsluiten in taakbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

NokeWan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2002
Hopelijk kan iemand mij helpen. Als ik ga gamen sluit ik normaal gesproken eerst internet, daarna mijn antivirus en de firewall. Om zoveel mogelijk CPU en RAM vermogen te besparen sluit ik daarna (in taakbeheer) nog wat achtergrondprocessen. Sinds de laatste programma update van Avast blijkt het opeens niet meer mogelijk ashDisp.exe af te sluiten. Dit is het onderdeel dat geregeld “naar huis belt” om te kijken of er nog updates zijn. “toegang geweigerd” vertelt Windows (XP) als ik op “afsluiten” druk.
Dat is tijdens het gamen behoorlijk irritant want hierdoor krijg ik regelmatig popuppende schermpjes met de waarschuwing dat Avast niet in staat was te updaten. Logisch, want mijn internet staat uit, denk ik dan.
Weet een van de computer genieën hier misschien een maniertje om dit proces tijdelijk het zwijgen op te leggen?
Bij voorbaat dank.

In taakbeheer processen beëindigen doe je normaal enkel in noodgevallen.
Sommigen hangen aan elkaar gelinkt. Dus als je er dan 1 van stopt krijg je een heleboel problemen.
Zoals jij je internet uitzet en dan Avast problemen heeft. Hetzelfde gebeurd dus in je Windows.

Weet niet wat je bedoeld met "Avast" maar als het een programma is waarom sluit jet het dan niet op de normale manier af. Zodat alle processen die met dat programma netjes afsluiten.

ps: als je een oudere pc hebt en je wil de nieuwste/zware games gaan draaien ... zoek je wel problemen ... een pc heeft zijn limieten

Dank voor de reactie. Uiteraard heb ik eerst de programma’s afgesloten via de reguliere weg. En vervolgens de verplichte riedel waarschuwingen weggeklikt: “uw computer is onbeschermd!” enz. Onzin natuurlijk, want er valt weinig te beschermen door Zonealaram en Avast (antivirus) met internet UIT.
Het (tijdelijk)uitschakelen van overbodige achtergrondprogramma’s is een doodnormale en veilige bezigheid, - zolang je weet wat je doet!!! Ik heb genoeg ervaring en kennis om te weten welke ik wel en niet veilig kan afsluiten. Het is overigens een bekende gamers truc om spellen vlotter te laten draaien, niet per se om met een oude pc (te) snelle games te kunnen draaien.
Het afsluiten van een programma betekent helaas niet dat alle processen netjes afsluiten zoals je suggereert. Veel programma's vinden het nodig om allerlei ongevraagde en geheugenvretende "services" te blijven uitvoeren, sommige zinnig - andere totaal niet.
In dit geval - ik weet voor 100 % zeker dat ashDisp.exe het update gedeelte is - kan deze service tijdelijk veilig afgesloten worden. Met msconfig dit onderdeel uit de opstartlijst halen is geen optie want ik besef dat het updaten van de virus database verschrikkelijk belangrijk is! Alleen,...dan wel graag op het moment dat er daadwerkelijk verbinding is met internet...

Ik ga hier niet op in... jij weet het beter ... ik heb geen problemen jij wel.:rolleyes:

Maar waarom maak je geen 2 user accounts aan.
1ste met al je software die draait, internet, virusscanner en wat dan ook.
2de account zonder virusscanner enkel internet.

Dan heb je het probleem niet dat er onnodige drivers geladen worden. En moet je zelf niets doen. Gewoon van user veranderen en je bent klaar.
Maar je virusscanner uitschakelen terwijl je op internet zit en zonealarm. Is jouw zaak. Je kan aanvallen krijgen van buitenaf. Maar gaan we niet verder op in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan