Kan ATI op mijn moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sijmenjan

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Hi people,

Ik ben van plan om een ATI videokaart te kopen, omdat ik echt positief geschokt was door de prijs/kwaliteit! Ik heb op dit moment oog op de Radeon HD 5970 (het getal hier is al drie keer verhoogd :D), maar over GPU's en hoe, wat, wie en welke gaat dit topic niet over (tenminste, dat is mijn bedoeling :cool:).
Voordat ik die kaart koop, wil ik even zeker weten of hij werkt op mijn Asus IPIBL-LB aka Pegatron© Benicia rev 1.01, die in mijn HP OEM PC (a6422.nl) zit en waar altijd een NVIDIA (GeForce 8400 GS, ***kaart) in gezeten heeft.

Ja, ik heb al eerder gevraagd welk moederbord jullie mij aanraden, maar ondertussen heb ik het softwarematig overklokken uitgevonden en een USB hub gekocht, kortom, ik ben weer helemaal blij ermee (behalve als er geen ATI kaarten op passen natuurlijk :o)
Ik heb gegoogled (niet zo lang, 2 of 3 pagina's ofzo). Ik heb wel IPIBL-LB en ATI combinaties gezien vanuit de fabriek, maar misschien is dat wel een ander soort IPIBL-LB)

Alvast sorry als ik er overheen gekeken heb in google, ben ook niet zo'n goede koekollaar

Laatst bewerkt:
Op dat bord past gewoon een pci-e ATI card naar keuze eigenlijk. De specs: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01324212&lc=en&cc=us&dlc=en&product=3686671

Enige wat dan nog belangrijk is, is of je een voeding hebt die voldoende wattage levert voor de nieuwe kaart. Daarvoor zal je even in de kast moeten kijken naar merk en wattage van je voeding.

Tenzij je toevallig een kleine kast hebt, dan zal je op zoek moeten naar een low profile kaart. Maar ook daar kan dat gewoon een ati kaart zijn.

Laatst bewerkt:
De voeding gaat goed komen, koop ik wel even een nieuwe, en de ruimte is geen probleem (met mijn Antec Twelve Hunderd)

Maar erg bedankt voor het antwoord en deze gaat op opgelost.

Let er bij en nieuw voeding wel op dat dit van een A merk is! Dus niet besparen op een voeding.

Is het niet slimmer om er gelijk een 1000 Watt in te douwen zodat, mocht ik nog willen upgraden (zo zit ik wel in elkaar), meteen klaar ben?

Op dit moment is 1000 wel hele erge overkill en ook voedingen gaan niet eeuwig mee. Maar als jij daar je geld aan wilt uitgeven, is het uiteraard jou keuze.

Is het niet slimmer om er gelijk een 1000 Watt in te douwen zodat, mocht ik nog willen upgraden (zo zit ik wel in elkaar), meteen klaar ben?

binnen die tijd dat jij 1000 wattage gaat gebruiken zijn de voeding stekkers al weer verranderd

onverstandig dus

tenzij jij nu GTX480 in SLI gaat zetten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan