Kan AVI film van gedigitaliseerde super 8 niet via NAS op tv afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

herman55555

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2013
Ik heb mijn smalfilms (super 8) laten digitaliseren. Ze hebben de extensie AVI gekregen. De films staan op mijn NAS. Ik gebruiker een mediaplayer van Mede8er namelijk de MED500X, om mijn fotmateriaal, mijn films etc op de tv te bekijken. Dat gaat tot nu prima. Van tv opgenomen films met extensie AVI gaan moeiteloos. Probeer ik een van de gedigitaliseerde super8 films dan krijg ik de melding "ongeldig bestand". De fabrikant van de mediaplayer laat me weten dat bij de films dan een verkeerde codec is gebruikt.
Natuurlijk zoek ik een oplossing voor dit probleem, want ik wil natuurlijk wel heel graag de films van mijn toen kleine kinderen weer eens zien.
Wie herkent dit of weet een oplossing. Al vast mijn dank.
Herman

AVI film op tv afspelen

Dank voor het antwoord. VLC mediaplayer is mij bekend. Maar ik kan daar op de mediaplayer niet voor kiezen. De MED500X speelt de volgende formaten af:
Videoformaten Mkv, h.264, dvd (vob - ifo – iso), divx, xvid, dat, avi, mpeg, hd mpeg-2, ts, hd mpeg-4, sp, asp, avcd (h.264), mts, m2ts, wmv9, flv, vc-1, Real Networks (rm/rmvb)
Audioformaten Mp3, mp2, ogg vorbis, pcm, lpcm, aac, ra, dolby ac3 passthrough, dolby ac3 Downmix, dts passthrough, dts downmix, flac, wav
Overige formaten Jpg, bmp
Ik heb diverse AVI-films die gewoon worden afgespeeld. Het is daarom vreemd dat hij mijn gedigitaliseerde super8-films als "ongeldig bestand" aanmerkt.
Het probleem moet dus bij gedigitaliseerde films liggen

Het enige wat ik weet is dat avi bestanden gebruik kunnen maken van verschillende video codecs. Waarschijnlijk wordt de codec die de super8 films gebruiken niet ondersteund door je mediaplayer. Je kan dus proberen deze codec op te zoeken, te downloaden en toe te voegen aan je player, of een codec converter/videobewerkingsprogramma gebruiken om de codec te wijzigen naar een die wel ondersteund wordt. Sorry maar veel gedetaileerder dan dit kan ik niet zijn, dus misschien dat google meer weet :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan