Kan AVI-filmpje niet op tv afspelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Met de fotocamera ook een filmpje gemaakt. Foto's en filmpje op een usb-stick gezet om via de usb-poort op onze dvd-speler op tv te vertonen. Foto's werkt prima, maar het filmpje doet niets. Het is een AVI-bestand en op de pc (linux, ubuntu) goed af te spelen. Kun je AVI converteren naar een universeel afspeelbaar bestand en zo ja, hoe?

Kijk eens in de handleiding van je dvd speler.
Kan deze wel divx afspelen? En tot welke versie wordt deze dan wel ondersteund?

Je vraag verplaatst naar audio video apparatuur daar de nadruk ligt op je dvd speler.

100% zeker dat jouw DVD speler geen AVI ondersteunt inderdaad.

Als de dvd-speler geen AVI ondersteunt, kan ik het filmpje dan converteren naar een ander format?

Ja, dat zou eventueel een optie zijn. Jackall geeft min of meer al de tip: Kijk eens in de handleiding welke formaten je DVD speler wel ondersteunen. Overigens: Het zou kunnen zijn dat hij Divx wel ondersteunt en dat is vaak ook wel met bestandsextensie avi, echter in jouw geval zal het standaard AVI zijn en niet het gecomprimeerde divx. Laat anders een weten wat voor DVD speler je hebt?

Het is een Hiteker HTB-1026 blue-ray speler. In de handleiding vind ik alleen de disk-compatibiliteit, dus welke schijfjes hij afspeelt. Bij de usb-connector staat alleen 'toegang tot extern usb-geheugen en speelt ondersteunde audio/videobestanden af'. Wat die ondersteunde bestanden zijn, kan ik nergens vinden.

Ah je hebt een Hiteker, over het algemeen toch wel een allesvreter, maar ik kan me inderdaad herinneren dat ze Divx ondersteunen. Even converteren naar divx en dan zou het moeten lukken.

Doe eens een Google op "avi to divx converter"

Van AVI naar DivX

Ga op zoek naar een videobewerkingsprogramma, lees het filmpje daarop in en sla het op (of exporteer) het als een DivX.
Ik heb Pinnacle 14, daar kan dat gewoon mee. Doe ik wekelijks. Eerst importeer ik een film, daarna bewerken en ik sla het op als AVI om later nog te kunnen bewerken of als DivX als ik het op DVD ga branden.
Suc6

Avi to Divx is inderdaad de oplossing. Dan werkt het prima. Bedankt voor jullie advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan