kan back yp niet terugzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter mum
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mum

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
hebben een xp en bijna 5 weken geleden opgestuurd voor reparatie daar hij langzaam werkte, alsook wou de back up terugzetten, niet lukken, gaf aan mislukt met een lang rapport.Als je begon terug te zetten, startte hij wel en zag je de bytes overgaan maar niet de bestanden!Na een tien tot twintig minuten stopte hij dan met die foutmelding(en).Zelfs bij gsc(belgie) hebben ze het niet kunnen terugzetten, wel werd de PCPB 3.0 ID20931 vervangen door dezelfde.Is dit de voeding en ging daarom de pc trager?Ben een leek op dit gebied maar het belangrijkste probleem blijft, die back up kunnen terugzetten(met vele informatie van andere gezinsleden)Bij het maken van de back up was nochtans geen fout aangegeven!Ga het foutenrapport proberen toe te voegen in bijlage.Alsook bibbert soms even het beeld of net als het beeld even kleiner en terug groter wordt, dit deed hij niet voor hij verstuurd werd:mad: Wat kan dit zijn??:confused:

Bijlagen

Ik ben niet zo'n held in de backup businesse maar zou het helpen om de aangegeven directory C:\_SharedHardlinkData_\ eerst aan te maken? Dat pad moet daarna dan toch te vinden zijn. Is er overigens iets veranderd aan de C: schijf tijdens het repareren en kan daar dan evt. de oorzaak van het falen liggen? Omdat ook het z.g. instabiele scherm wijst op een wijziging van de frequentie, (Je zou daar eens naar kunnen kijken) kan daar uit worden afgeleid dat ook elders wijzigingen zijn opgetreden.
Joop

hoe doe je dit allemaal?ben écht een leek op dit gebied, in ieder geval bedankt alvast voor je reactie:thumb:

Klik in de verkenner met de rechter muisknop de C: schijf. Er komt dan een menu waaruit je NIEUW moet kiezen. Daar kan je dan kiezen voor nieuwe map. Je krijgt dan een nieuwe map die door Windows NIEUWE MAP wordt genoemd. Je kan direct die naam wijigen in _SharedHardlinkData_. Druk daarna op Enter en je hebt je nieuwe map.
Wat betreft de beeldscherm frequentie. Klik ergens op een leeg plekje van je bureau blad met de rechter muisknop. Kies EIGENSCHAPPEN uit het menu (laatste regel) Ga dan naar het tabblad geavanceerd en kies daar het tabblad BEELDSCHERM. Ergens middenin vind je dan de huidige beeldschermfrequentie. Bij mij is deze 60.
Ik hoop dat je er wat aan hebt
Joop

Sorry, foutje! Ga naar tabblad instellingen en dan naar geavanceerd enz.
Joop

heb ik gedaan, staat 96en erbij: normaal.
(stom)vraagje over die map:moeten die lage steepjes links en rechts er ook bij??:o En wat moet ik dan doen als dit klaar is, opnieuw terugzetten proberen?

Je zou de exacte betiteling van dat bestand uit dat rapport kunnen knippen en het dan in dat vakje NIEUWE MAP plakken. Het resultaat moet dan zijn C:\_SharedHardlinkData_. Dat is volgens het rapport het pad wat niet vinden is. En ja, daarna moet je vanzelfsprekend opnieuw terugzetten van de backup proberen. Of het daarmee is opgelost weet ik niet. Welk backup programma gebruik je? Er moeten toch wel helpbestanden te vinden zijn en anders is het wellicht mogelijk de fabrikant te vragen.
Wat betreft de frequentie verschilt deze van product tot product. Je zal dus proefondervindelijk vast moeten stellen wanneer het scherm weer trillingvrij is.
Joop

wat bedoel je met welk back-up programma?Kan dit dit zijn: C:\WINDOWS\system32\ntbackup.exe :o Heb xp en back up staat daar op.Heb wel iets anders gevonden, misschien heeft het daar mee te maken.Toen ik rechts op back up klikte en toen op compatibiliteit verscheen er zo een geel driehoekje met een uitroepteken en stond er te lezen: de map "C:\DocumentsandSettings\Eigenaar", die is opgegeven in het vak beginnen in, is ongeldig.
Wat moet daar dan normaal staan?De naam van de pc of zo of een beheerder van een account?Ik had mijn naam in plaats van eigenaar gezet maar gaf dan nog dat gele driehoekje.

misschien nog iets wat jullie kan helpen mij raad te geven: als ik rechts op de map klik van 23/10/2005 staat er van voor:Grootte en grootte op schijf: 6,21 GB
en er net onder: bevat 1 bestanden, 0 mappen.Uit wat bestaat die 6,21 GB dan?

dan heb ik nog een map staan bij back up met grootte 4,37 GB en grootte op schijf 4,51 GB,bevat 55.453 bestanden, 0 mappen.Grrr, ik word er onnozel van, deze was in juni gemaakt.Raar dar de laatste maar één bestan en nul mappen heeft maar wel een grootte van meer dan 6 GB!

Die bestanden waar je het over hebt, heten die BESTANDSNAAM.BKF? Als dat zo is moet je daarop klikken. Dan verschijnt vanzelf de backup wizard en kan je de zaken overeenkomstig die wizard terugzetten.
joop

Ik heb een backup gemaakt met NTBACKUP.exe van een enkele map. Er werd mij gevraagd een naam voor de backup te geven. Na de wizard voor de backup doorlopen te hebben, werd deze map opgeslagen als: bestandsnaam.BKF. Daarop heb ik op dit BKF bestand geklikt en verscheen automatisch de backup wizard voor het terugzetten van die backup. Na het bestand gekozen te hebben werd zonder problemen daarop de backup teruggezet. In het linker venster klik je op bestandsnaam. Er verschijnt dan een nieuwe keuze waarop je ook klikt. Ga hiermee door totdat in het rechter venster de zich in het bestand bevindende gegevens zijn te zien. Daarna de wizard afwerken en op voltooien klikken. Dat is alles
Joop

onder de naam van de map staat alleen de datum en als je klikt verschijnt er nergens ook niks van terugzetten maar als ik gewoon naar back up ga en deze open en kan ik kiezen, dus klik ik terugzetten aan, in de wizard back up.Rechts bij identificatielabel dubbelklik ik op backup.bkf gemaakt op 23/10/2005 en vink ik aan.en ga zo verder om te voltooien en te starten maar hetzelfde probleem weer, ik denk dat het te maken heeft met dat geel driehoekje(lees enkele berichten terug)in ieder geval bedankt voor je reacties.:thumb:

Uw persoonlijke gegevensbestanden ontbreken of zijn beschadigd, of u wilt een eerdere versie van een bestand herstellen.

Als u een kopie van het gegevensbestand op een andere locatie hebt opgeslagen, kunt u deze terugkopiëren naar de vaste schijf. U kunt op elk gewenst moment een reservekopie maken door het bestand te kopiëren naar een andere locatie op de computer, naar een extern opslagmedium zoals een verwijderbare schijf of naar een andere computer.

Voorziening: Back-up
Wanneer gebruiken: wanneer u een versie van een gegevensbestand die u met Back-up hebt opgeslagen, wilt herstellen.
Wat doet het: bestanden herstellen met behulp van reservekopieën.
Beschikbaar voor: alle versies van Windows XP. Deze voorziening is niet standaard geïnstalleerd voor Windows XP Home Edition. U kunt het hulpprogramma echter installeren vanaf de Windows XP Home Edition-cd.

Zou dit kunnen helpen, alles gaat dan toch weer niet in kooptoestand(ik weet wel dat dit gebeurt met de application en support-cd en dat velen deze wisselen.)zou je met de juiste cd, dus de recovery cd bepaalde delen van back up dan kunnen herstellen of alles wéér weg??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan