Kan backup niet terugzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gcjvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Mijn Amilo notebook moest gerepareerd worden. Men raadde mij aan een volledige backup te maken. Het systeem is geleverd met een prachtig medium 80 Gigabyte StorageBird 20-U. Dus die heb ik gebruikt om een backup te maken, via het backup center onder Vista.
Na reparatie kwam het systeem terug en heb ik getracht de backup terug te halen, ook d.m.v. het Backup center.
Echter het systeem geeft aan dat hij de disk niet kan vinden. Dat is zeer vreemd want via de verkenner zijn alle backup file wel te vinden.
1) Wie weet hoe ik dat kan oplossen.
2) Mocht dat niet mogelijk zijn kan iemand me dan aangeven hoe ik de files van Ootlook (onder Vista) kan terug zetten?

Apestaart

Als het goed is dan zijn het .zip bestanden, die zou je ook zonder gebruik te maken van het backupcentrum moeten kunnen openen. Dan kun je iig handmatig je bestanden terugplaatsen.

Hi Phantom en Pasja,
Nee de disk is niet vervangen, maar volgens het reparatie boekje is er een handmatige nieuwe installatie van Vista gedaan. Dat betekent tevens dat de gebruikers en de daaronderliggende mappen struktuur is veranderd. Ja ik kan bij de gecomprimeerde backup files, maar waar ik die moet tergugplaatsten is me niet duidelijk.
Waar staat bijvoorbeeld onder Vista de file voor Outloot data (Vista Mail)?
Ik wil graag al mijn contacten, verjaardagen en emailcorrespondentie terugzetten.
Helpmij
Apestaart

Hi,
Ik heb vandaag niet stilgezeten en heb het volgende ondekt.
Na de reparatie (Nieuwe ander type netwerkkaart geinstalleerd) is er handmatig een nieuwe Windows installatie gedaan, maar de oude installatie staat onder "Windows.old" in het systeem.
Daarin staan al mijn gegeven en ook programma's.

Is er een manier om die gegevens en programma's terug te zetten?

Apestaart

Ja, simpelweg kopieren naar de map waarin je ze wil hebben in je nieuwe Windows. Dat geldt voor je zelf gemaakte bestanden. Programma's kun je zo niet terugzetten, die zal je opnieuw moeten installeren.

Wat Outlook betreft:

C:\gebruikers\jouw naam\appdata\local\microsoft\outlook\

dáár vind je .pst bestanden. Kopieer die naar de nieuwe Windows. (Vanzelfsprekend naar de exacte lokatie)

Vergeet niet om Outlook te sluiten voordat je kopieert.

Heb je eenmaal al je bestanden overgezet dan kun je Windows.old verwijderen.

Laatst bewerkt:
Hallo Pasja,
Even een laatste update.
Het is gebleken dat de Windows die men op mijn systeem heeft geinstalleerd, de Engelse versie is en niet de Nederlandse. Aangezien mijn backup gemaakt is vanuit de Nederlandse versie kon het systeem de bestandsnamen niet herkennen.
Ik heb daarom een totaal nieuwe installatie moeten maken. Daarna werkte de backup wel.
Hiemee is de case afgesloten.
Groeten,
Apestaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan