Kan beeldscherm resolutie niet veranderen!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zuen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Zuen

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2007
Beste mensen, ik weet dat dit een veel voorkomende vraag is en ik heb al heel veel gezocht naar iets dat me kon helpen.
Nou is het zo "zoals de title al zegt" dat ik mijn beeld scherm resolutie niet kan veranderen ik heb al heel wat gezocht naar een driver of zo maar ik kan hem egt niet vinden en ik weet nog geen eens of dat het probleem wel zal verhelpen.
Het zit zo, mijn beeldscherm is een "NEC LX17m" nou begin ik egt een hekel te krijgen aan mijn resolutie 800x600 :mad: maar zodra ik het probeer te veranderen naar 1024x768 krijgt mijn beeldscherm een foutmelding (Buit. Ber) "Buiten Bereik" en word mijn scherm zwart en moet ik weer Esc drukken om weer naar 800x600 te gaan.
Ik heb mijn beeld scherm al op een andere pc geprobeerd en daar doet hij het wel gewoon :confused:.
ik zal even voor de duidelijkheid hier onder zetten wat mijn setup is via "PC Wizard":
PS:Let niet op mijn hardeschijf :o die gebruik ik alleen voor mijn bestuuringssysteem.
Mijn andere is gisteren kapot gegaan:( (Maar koop morgen weer een nieuw ): ):D

Moederbord : Asus P4S533MX
Chipset : SiS 651
Processor : Intel Celeron @ 2400 MHz
Fysiek Geheugen : 896 MB
Videokaart : Silicon Integrated Systems (SiS) SiS650/1/GL/GX,740 GUI 2D/3D Accelerator
Harde Schijf : FUJITSU (8 GB)
DVD-Rom Station : ATAPI DVD-ROM 16XMax
CD-Rom Station : Cd-rom-station (IMAPI-instellingen 1,0)
Netwerkkaart : Silicon Integrated Systems (SiS) SiS900 10/100 Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 2
DirectX : Versie 9.0c (juli 2005)

Ik hoop dat jullie iets weten want ik krijg gewoon hoofdpijn van 800x600 :mad:
Alvast bedankt mensen voor hopelijk een goede oplossing :thumb:

Driver agent heeft helaas geen oplossing geboden. Er stond niks over mijn beeld scherm of videokaart bij.
Heeft iemand anders misschien nog een oplossing. :thumb:

Hoi,

misschien heeft er een update van je videokaart plaatsgevonden via Windows Update.

(heb je het in het verleden wel je resolutie aan kunnen passen?)

Doe het volgende:

1. Ga naar "Deze Computer"
2. Klik daar vervolgens met je rechtermuisknop op en ga naar "Eigenschappen"
3. Ga dan naar "Apparaatbeheer" en selecteer daar je videokaart (bij beeldschermadapters ) en klik daar ook met je rechtsmuisknop op en kies wederom voor "eigenschappen".
4. Daar ga je naar "stuurprogramma's" en klik je op de knop "Vorige stuurprogramma's"

gr!

Helaas heb ik "beeldscherm adapter" niet kunnen vinden tussen de lijst van Apparaatbeheer. Ik heb hem wel gevonden via Bureaublad/rechtermuisknop/instellingen/geavanceerd/adapter maar daar staan allemaal vraagtekens.
En ik weet dat ik een driver nodig heb om beeld te krijgen.
Maar waarom dan al die vraagtekens?

PS: ik heb eens even gekeken bij Apparaatbeheer en daar
staat een 2 gele vraagtekens. Bij 1 vraagteken staat multimedia-audiocontroller en bij de andere staat videocontroller (VGA-compatibel).
Misschien heeft het hier iets mee te maken?

Ik hoop dat jullie daar ook antwoord op hebben.

Alvast bedankt.:thumb:

(Even als eerste.. ik ben geen ICTer maar het is puur hobby. Kan het dus verkeerd hebben)

Volgens mij heb je een geintegreerde videokaart in je laptop /pc.

Hij geeft al die vraagtekens omdat hij de geintegreerde videokaart blijkbaar niet herkent of, zoals je zelf al aangeeft, je hebt drivers nodig. Op de cdrom van je moederbord staan waarschijnlijk de benodigde drivers voor je VGA. Controleer / installeer deze eens en kijk dan wat hij doet.

We horen het wel weer.

gr!

Hoi mensen, Ik heb een vraag die niet helemaal bij dit onderwerp hoort maar om het makelijk te maken post ik deze gewoon hier.:cool::thumb:
Nou is het zo dat ik net mijn nieuwe harddrive binnen gekregen.
En omdat ik geen zin heb om windows opnieuw te installeren wil ik graag van mijn oude (8GB) harddrive een boot-drive maken.
Omdat daar windows op geïnstalleerd is en alles word opgeslagen heb ik daar nog maar 100mb aan schijfruimte, daarom wil ik in principe alles dat word/is geïnstalleerd en opgeslagen op mijn nieuwe harddrive zetten, en dus van mijn oude harddrive in principe een boot-disk maken.
ik hoop dat jullie weten of dit mogelijk is.
alvast bedankt mensen.:thumb:

Laatst bewerkt:
Dit lijkt me wel mogelijk. Alleen zou ik wel wat meer vrije ruimte op die schijf creëren.

Die schijf moet je dan alleen voor windows gebruiken en niks anders. Probeer alle programma's op de nieuw schrijf te installeren, foto's etc..

Aan de andere kant wil ik je adviseren om met een frisse start te beginnen. Het kost inderdaad wat tijd, maar om problemen in de toekomst te voorkomen zou ik het gewoon doen. Dan hoef je ook nergens rekening mee te houden......

Nou het is eindelijk gelukt, heb op de asus site gekeken en yep ik heb de driver en heb nu mijn resolutie weer op 1024 staan :D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan