kan beelschermresolutie niet veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aldino

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Hallo allemaal,

ik heb windows opnieuw geïnstalleert. en nu zit de resolutie op 600 x 800. Maar als ik hem probeer te veranderen komt er 'System over range' te staan. ik had dit probleem een half jaar geleden ook toen ik de windows xp opnieuw istalleerde en toen vroeg ik het ook op internet, toen lukte het ook maar ik kan die drivers niet meer terugvinden.

Dus wie kan mij helpen?

Je zou je driver van je videokaart opnieuw moeten installeren.

jah dat weet ik :)
daarom vroeg k me af hoe dat programmatje waarmee je je computer gegevens te weten komt ook al weer heette?

Veld Waarde
Computer
Computertype ACPI Uniprocessor-pc
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack [ TRIAL VERSION ]
Internet Explorer 6.0.2600.0000 (IE 6.0 - Windows XP)
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam MICROSOFT
Naam gebruiker Mehanovic
Aanmeld Domein [ TRIAL VERSION ]
Datum / Tijd 2007-08-17 / 22:44

Moederbord
CPU Type Intel Celeron, 2600 MHz (26 x 100)
Moederbordnaam Gigabyte GA-8SIML (3 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset SiS 651
Systeemgeheugen [ TRIAL VERSION ]
BIOS Type AMI (01/11/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart SiS 315 Integrated
3D Acceleratie SiS 315 Integrated

Multimedia
Geluidskaart C-Media CMI8738/C3DX Audio Device
Geluidskaart SigmaTel STAC9750/51 @ SiS 7012 Audio Device

Volgens mij is dit genoeg? zou iemand die driver(s) voor me willen opzoeken? Heb niet zo heel veel verstand:confused:

bedankt!
is nu bezig met downloaden

Er staat dat ie geen geschikte stuurprogrammas kan vinden. En vervolgens sluit ie vanzelf af :(

Help..?

Laatst bewerkt door een moderator:
en volgens mij moet je even de cd voor je moederbord gebruiken.
daar staan de video drivers op.

Ik lees nergens in de vraag om welke monitor het gaat :confused:

pardon TFT natuurlijk

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Of je de driversoftware nu bij x of bij y download in beide gevallen moet je het gedownloade bestand eerst uitpakken en vervolgens installeren.

Goed opletten waar je de uitgepakte bestanden gaat plaatsen, meestal doe ik dat in een aparte map C:\DRIVERS\ o.i.d. met daaronder (bijvoorbeeld) een map GRAPH voor de video-driversoftware en AUDIO voor de geluidskaart etc.

Hierna ga je naar de map met uitgepakte bestanden in kies je daar voor 'setup', waarna je je pc veelal opnieuw op moet starten. Hierna is in de regel de driver direct actief.

Succes, O.

p.s. als je pc een 'merk'-computer is, kan je op de site van de 'fabrikant' vaak de benodigde - meest recente - drivers downloaden.
p.s. Rayme: het gaat nu niet om de monitor, maar om de videokaart in de pc ..... en bovendien: hoe weet jij dat het om tft gaat?

Laatst bewerkt:
Ik wens je hier veel succes mee en hopen dat alles goed gaat..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan