Kan benodigde driver niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Attanch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jun 2010
Hallo,

Ik heb mijn pc na een lange tijd een keer helemaal schoongeveegd en windows XP opnieuw geinstalleerd. Nu pakt hij niet alle stuurprogramma's mee, wat ik ook wel had verwacht. Maar hij pakt ook niet de Ethernet Controller mee. Ik heb de meeste stuurprogramma's opnieuw geinstalleerd, alleen deze heb ik niet. Zou iemand mij kunnen helpen om toch mijn internet weer aan de praat te krijgen?

Het gaat om het volgende apparaatje; een YDS - 45F Series – Dual USB with RJ-45 Jack for GBit-Ethernet. Zoals op de volgende site aangegevenhttp://www.msc-ge.com/en/news/pressroom/manu/1241-www/4849-www.html.

Ik heb geprobeerd om via het apparaatbeheer hem opnieuw te installeren maar hij kan de driver daar ook niet vinden.

Wat je laat zien is de connector ('stekker') voor (o.a.) de netwerkkaart-component, dus niet de identificatie van de netwerkkaart-component op het moederbord.

We hebben méér aan:
a. De precieze aanduiding van merk + type moederbord en/of
b. De aanduiding die wordt gegeven in Apparaatbeheer als je dubbelklikt op het apparaat met het gele uitroepteken erbij dat je netwerkkaart voorstelt en dan in het tabblad Details kijkt (de VEN_XXXX, DEV_XXXX en (evt.) SUBSYS_XXXX aanduidingen).

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Drivers zijn gewoon op de website van Asus te vinden voor XP.
Ga naar http://support.asus.com
Klik op Download in de horizontale menubalk bovenaan
Vul in in het vakje linksboven naast "Download": P5GD1
Kies in het vakje eronder: All
Klik op "Search info"
Er worden dan 3 soort P5GD1 genoemd, waarvan de eerstgenoemde precies overeenkomt met wat je aangaf. Klik daarop
Kies uit het gepresenteerde besturingssysteem keuzemenu: Windows XP
Alle drivers worden dan gepresenteerd, waaronder die voor LAN.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb ze alle 3 geinstalleerd en hij doet het. Dank je wel! Krijg wel een error dat er een duplicate name on the network is. Maar dat zal wel komen doordat ik mijn PC dezelfde naam als mijn laptop heb gegeven.

Bedankt voor de hulp Tijs, was er zelf niet bij gekomen.

Groetjes Joost

Ok, mooi dat werkt nu.

Meld nog even de vraag als opgelost: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan