Kan bepaalde bestanden niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbonl64

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2008
Hallo

Een tijdje geleden heb ik mijn computer geformatteerd. Om bepaalde bestanden te bewaren op mijn C schijf, heb ik deze omgezet in een D schijf en zodoende alles wat er op stond bewaard. Ik wou deze vandaag opruimen, maar helaas zijn er enkele hardnekkige bestanden, onder andere 2 bestandjes van Adobe, die niet ik niet krijg verwijderd, onder het motto "u bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren U dient door Eigenaar-pc/Eigenaar gemachtigd te worden...". Ik heb al de volgende zaken geprobeerd inzake machtigingen:

command prompt takeown over de ganse D schijf (incl. onderliggende mappen/bestanden)
command prompt Icacls over de ganse D schijf (incl. onderliggende mappen/bestanden)

Geen succes daarmee. Zelfde foutmelding

Dan met command prompt de bestanden proberen te verwijderen, deze lijn gebruikt:
D:\>RmDir /S /Q "Program Files\Adobe"

waarbij ik 2 meldingen krijgt dat de toegang tot de 2 bovenvermelde bestanden geweigerd is.

En natuurlijk zitten er over de volledige D schijf van zulke bestanden.

Enig idee hoe ik deze bestanden kan verwijderen zonder de volledige schijf te formatten?

Vriendelijke groet,

Andy

In post 10 van deze thread legt Erik 777 uit hoe het werkt met toegangsmachtigingen. Probeer eerst dat eens.

Offtopic:
Die 777 is wel een toepasselijke in dit geval! (Nadenkertje :cool:)

Het is gewoon uitleg waarom je niet aan de rechten en machtigingen mag zitten van de program files.
Echter heb ik daar niets aan. Het gaat hier niet meer om programma's in de opslagmap voor die programma's, maar om losliggende bestanden in een map die helaas bepaalde rechten en machtigingen heeft overgenomen van een vorig leven. Er is totaal geen risico verbonden aan wijzigingen hieraan. Het is geen systeemmap meer, gewoon een willekeurige map met rechten van een systeemmap.

Dus ik vraag nogmaals zeer nederig: hoe kan ik dit probleem oplossen zonder de schijf te formatteren?

Laatst bewerkt:
Mooi dat het opgelost is.

Graag de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan