Kan bepaalde sites op laptop niet openen, alleen via 3G/smartphone

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertvanmarum

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2001
Berichten
27
Hoi,

Ik kon niet goed kiezen onder welk onderwerp ik deze vraag zou stellen, maar hopelijk zijn hier wat mensen die zin hebben in een leuke uitdaging!

Ik heb een vreemd probleem met mijn laptop. Ik kan bepaalde sites niet openen met de laptop, ongeacht waar ik ook ben, in alle browsers.

- Via LAN op mn werk; geen verbinding. Collega’s op hetzelfde netwerk kunnen er wel gewoon op
- Via LAN thuis; geen verbinding. Andere pc thuis werkt wel gewoon
- Via Wifi waar dan ook; geen verbinding

Enige uitzondering is: Wanneer ik mijn smartphone als hotspot instel en de laptop met Wifi verbind, kom ik er wel op!!!

Het gaat o.a. om de website; www.gps-buddy.com
Ook de externe verbinding met mijn Synology NAS krijg ik niet voor elkaar. Maar ook hier kan ik er alleen op wanneer ik via de hotspot verbinding maak. Ik ben er vrijwel zeker van dat als ik www.gps-buddy.com kan bereiken, ik ook het probleem met mn NAS heb verholpen.

Aanvullend:
Wanneer ik de site intik begint ie te laden en duurt het erg lang, maar uiteindelijk linkt ie door naar Google met als zoekwoord: www.gps-buddy.com of hij schiet naar het scherm “kan geen verbinding maken etc…”

Ik heb een paar keer meegemaakt dat ik de site toch heel even kon openen, al was het heeeel moeizaam. En in de meeste gevallen zag ik dan alleen “plain” tekst en ontbrak de opmaak. Wanneer ik dan op een menu item klikte was het alsnog afgelopen

Ik heb de afdeling ICT al eens ingeschakeld maar ook zij kwamen er niet uit :confused: Zo is een antispyware programma, malwarebytes etc een paar uur bezig geweest om alles te verwijderen, helaas zonder restultaat. Ook zijn nog wat ingewikkelde tests uitgevoerd met pingen enzo. Het kwam er op neer dat daar niks mis mee was. Er werden pakketten verzonden naar de site en er kwam ook respons.

Zelf heb ik het idee dat het iets te maken heeft met Popups. www.gps-buddy.com opent op de homepage een popup. Dit geldt ook voor de NAS-site. Daarnaast heb ik wel vaker het idee dat ik bij een aantal applicatie wanneer ik ergens een popup moet krijgen het best lang duurt. Maar goed, ik heb er geen verstand van, vandaar dat ik jullie vraag.

Ik ben erg benieuwd of jullie me in de goede richting kunnen helpen. Alvast enorm bedankt voor het meedenken! :thumb:
 
Hoi bertvanmarum,

Eens even kijken hoor of ik er een beetje een beeld over kan krijgen.

Op het werk kan je geen verbinding maken wat neem ik aan een ander internet provider zal zijn en met een ander IP-adres enz dan die je thuis heb.
Waar je ook geen verbinding kan krijgen met de zelfde laptop.
Dat smartphone en hotspot idee is als ik het goed begrijp zoiets als dat je met het abonement van de smartphone een internet verbinding gaat maken en dan met de laptop via de smartphone een verbinding gaat maken.

Dan zou volgens mij het wel eens kunnen zijn dat als je b.v even deze Plugin in firefox zet je met die laptop ook een verbinding kan maken.
Het idee is dan dat je niet rechtstreeks met de laptop verbinding maakt maar via een andere computer.

De ICT van vandaag is inderdaad vaak iets ingewikeld vreemd :d :thumb:
Dat pingen is net zoiets als ping-pong van ik sla een een balletje naar je toe en kijk hoe hoeveel tijd het kost dat een balletje weer terug komt.

Bepaalde instellingen van bijvoorbeeld een anti spy, virus of malware scanner kunnen er voor zorgen omdat ze eerst bepaalde dingen gaan scannen voordat een website pas helemaal geladen worden dat je dan een website niet helemaal te zien krijg of zelfs een time-out wordt veroozaakt.
Een firewall die geregeld ook van die opties heeft om online de websites eerst te controleren kunnen zoiets ook veroorzaken.
Maar er kunnen natuurlijk ook nog wel andere programma's zijn die online werken en ergens op kunnen reageren.

Je zou dan de anti-malware scanners en de firewall even uit moet zetten en ook de programma's als skype enzo die online actieve kunnen zijn.
Als het daarna weer geod werkt dan kun je ze 1 voor 1 weer aanzetten tot je het programma tegen komt waar het weer fout gaat.

Het idee dat het iets te maken heeft met Popups daar heb ik zelf ook al aan zitten denken maar dat klopt niet helemaal met een zoekwoord in/en google.

Ik hoop dat we hiermee alvast een beetje de goede richting uit kunnen en wens je alvast succes.:thumb:
 
Hoi Ragdoll,

Bedankt voor je input.
Het klopt idd dat ik via het data-abonnement van mn telefoon+wifi wel connectie kan maken. Helaas werkt de anonymox plugin in firefox ook niet... zelfde resultaat. Ook de firewall uitzetten werkt niet.

Het vreemde is dat "al" mijn collega's wel op de site kunnen, sommigen met exact dezelfde laptop, op hetzelfde netwerk (dus ip-adres). toch heb ik nog 1 andere collega kunnen vinden met hetzelfde probleem...

Misschien nog een andere denkrichting?
 
Hoi bertvanmarum,

Nou er is eigenlijk maar één denkrichting en dat is natuurlijk die richting oplossing gaat.
Maar ja daarvoor moeten de gedachtes wel eens eerst alle richtingen uit zijn gegaan om op de goede weg te komen.;):)

Dat die anonymox plugin in firefox op die laptop niet werk is dan ook niet helaats, maar de informatie dat het niet werkt.

Met die plugin wordt je door de anonymox achter proxy servers verder met het netwerk internet verbonden.
En b.v zijn de jongens van de scene in het leger toen niet aan het TOR netwerk (een netwerk van routers) begonnen als de proxy servers nou echt betrouwbaar kunnen zijn.
Dat komt bijvoorbeeld door scripts als bijvoorbeeld java scripts die onder andere van de browser waarmee je op het internet zit gebruik kunnen maken.

Want daar ben ik nou eigenlijk naar op zoek een bepaade kenmerk van op die laptop wat iedere keer mee wordt genomen en steeds weer op het internet netwerk kan komen.
Kijk ik kan bijvoorbeeld omdat je met die laptop een naam van een website gebruik, zoals gps-buddy.com
Wat dan een DNS naam is die door een DNS-server wordt omgezet naar een IP-adres (omdat computers helemaal niet kunnen lezen :d) en het kado'tje is natuurlijk dat ook nog in regel de DNS-servers van je eigen provider wordt gebruikt.
En aan de hand van die twee gegevens kan ik dan nog zo'n een DNS naam aan koppelen die door een andere DNS-server wordt bezorgt, wat dan een popup is die nog voordat de website helemaal is geladen op het beeldscherm voor je neus springt.
Dus iedere keer als je met die laptop de naam van die website intiep of aanklik dan krijg je eerst die popup die vanuit een DNS-server kan komen die veel verder van je af kan zijn dan je eigen DNS-servers.
Wat je krijg is dat de website waarom het je gaat heel langzaam of gedeeltelijk en soms helemaal niet bij je geladen kan worden omdat die popup die ergens anders van komt wat lastiger voor hem is en meer tijd kost maar wel als eerste nog voor de website op je laptop moet zijn.

Nou is die truuk al meer dan 15 jaar oud hoor maar het kan meschien ook net zoiets zijn met wat ze ook wel third-party cookies die bij bepaalde websites een popup gaan oproepen met ongeveer net zo'n gevolg.
Vandaar ook die gedachte aan de anti-malware scanners want als b.v met zo'n optie als web-control of zoiets als een internet monitor iets van meekomt als b.v zo'n popup tegen willen houden gebeurd dat ook.

Het beste en makelijkste is dan om helemaal kaal of in ieder geval met zo min mogelijk wat met het internet te maken heeft te beginnen en dat dan weer op te bouwen.

En je zeg het zelf eigenlijk ook al.
Het vreemde is dat "al" mijn collega's wel op de site kunnen, sommigen met exact dezelfde laptop, op hetzelfde netwerk (dus ip-adres).
Dan zit er op jou laptop iets wat anders is.

Tja zoiets kan ook iets bijzonders zijn wat intresant is.:cool::)
En met steeds meer informatie er is ook steeds meer om over mee te denken.:thumb:

(By the way, tegen malware op je laptop is het natuurlijk altijd wel goed om even een anti-malware scanner te gebruiken maar niet alles is bij ze bekent en de bedrijven werken hun software pas bij als er eerst zoveel duizenden computers zijn geinfecteerd en de malware ook goed bekend is zodat het zoveel mogelijk mensen gaat opvallen dat hun bedrijf er wat aan doen en zo de klanten naar zich toe willen trekken.
Iets wat makelijk is dat bijvoorbeeld malware vaak niet de kenmerk van een bedrijfs naam hebben waarvan je er een aantal met 1 oog opslag kunt ontdekken met Process Explorer die gratis is.)
 
Ik heb nogmaals gekeken naar de plugin van Firefox en nu kan ik de site(s) wel openen!! Wellicht had de laptop een reboot nodig.
Ook wanneer ik de site open via www.anonieminternetten.nl lijkt ie het te doen. Het gaat echter allemaal nog niet heel vloeiend snel.... maar goed het begin is er!

Ligt het dus toch aan het ip adres?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan