kan berichten niet ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robcitroen

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
kan geen emailberichten ophalen:
Kan de host pop.hetnet.nl niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'hetnet', Server: 'pop.hetnet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D

Heb je je zelf al eens e-mail gestuurd en wat zegt het systeem dan, krijg je dan de emial dan wel.binnen.
Het is maar een vraag.

Je belt wel met hetnet in? (om verbinding te maken). Ik zie in de foutmelding ook nergens mailhost.hetnet.nl staan voor verzenden. Achter Poort moet 25 staan.

Achter server moet mailhost.hetnet.nl staan volgens mij, en achter account pop.hetnet.nl

Hier ook nog wat info http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;813514

Vertel eens wat je achter je pop hebt staan en wat achter de smtp (uitgaande berichten). Daar moet iets helemaal fout staan volgens mij.

Laatst bewerkt:
ik heb adsl bij hetnet. als ik een bericht verstuur staat het wel bij verzonden items maar ik krijg niets binnen.
waar moet ik precies kijken naar pop en mailhost.hetnet.nl

Als je outlook express gebruikt, kijk dan bij extra, accounts, klik op de pop.hetnet.nl en dan op eigenschappen.

Ga dan naar tabblad "servers". Daar moet bij de inkomende mail pop.hetnet.nl staan, en bij de uitgaande mailhost.hetnet.nl. Heb je hier bij gebruikersnaam ook je gebruikersnaam@adsl-surfen ingevuld? Dus met het @adsl-surfen? Heb ik gelezen op de site van Hetnet. (Als dat bij jou anders is dan even je aanmeldformulier erbij pakken)

Dan ga je naar tabblad "geavanceerd". Kijk of daar bij uitgaande mail het getal 25 staat, en bij inkomende mail getal 110.

Dat getal 25 mis ik namelijk in je foutmelding.

Zo zou het moeten werken, anders meld je het maar weer.:)

Laatst bewerkt:
Graag gedaan:thumb: Maar wil toch graag weten wat er nu fout stond. Dan herkennen we dat volgende keer weer met zo'n foutmelding.;)

uiteindelijk gebeld met de helpdesk van het net ; er bleek iets fout te staan bij gebruikersnaam/emailadres.
ik weet niet meer precies wat. nogmaals bedankt:)

Helpdesk van Hetnet?:D Jammer dat je het niet meer weet, maar ja. Maar dat er iets fout stond is duidelijk.

Het werkt, dat is het belangrijkste.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan