Kan bestand [...]\EXCEL.EXE niet vinden onder Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manuzzi

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2005
Office professional-programma's Word, Excel Publisher en Powerpoint starten niet meer in Windows 7.
Melding:
"Kan bestand C:\Program Files\Microsoft Office\Office15\EXCEL.EXE niet vinden.
Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw."

Kreeg de melding eerst met Office 2010. Programma verwijderd. Opnieuw opgestart en toen Office 2015 geïnstalleerd. Zelfde probleem.
Starten in safe-mode maakt geen verschil.

De programma's staan wel op de juiste plek in de map Office15.
Programma Firstrun.exe uit de dezelfde map werkt wel.
Geen veranderingen doorgevoerd sinds het probleem ontstond. Alleen Microsoft updates en AVG-updates zijn twee weken geleden uitgevoerd.

Als je een 64-bit Windows hebt en je hebt een 32-bit Office geïnstalleerd dan staan ze niet in:
C:\Program Files\Microsoft Office\Office15

Maar in:
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office15

Het betreft 64 bits Windows 7 en 64 bits Office-installatie.

Ok, dan moet het dus inderdaad in C:\Program Files\Microsoft Office\Office15 staan.
Dat kan je toch zien?

Is het een standaard Desktop installatie of betreft het Office 365?
Kijk anders eens in de map C:\Program Files\Microsoft Office 15\root\office15

Laatst bewerkt:
Ok, dan moet het dus inderdaad in C:\Program Files\Microsoft Office\Office15 staan.
Dat kan je toch zien?

[...]

Het staat ook daar waar het moet staan, echter als ik het exe-bestand wil starten, krijg ik de melding dat het bestand niet gevonden kan worden. Dat is het vreemde juist; ik klik op het bestand, (winword.exe, excel.exe), dat vervolgens niet lijkt te bestaan...

Laatst bewerkt:
Dat is vreemd inderdaad en zou ik zo ook geen oorzaak voor weten. Verwijder Office eens met de Revo Uninstaller en installeer het daarna nog eens opnieuw.

Laatst bewerkt:
[...] Verwijder Office eens met de Revo Uninstaller en installeer het daarna nog eens opnieuw.
Microsoft Office Professional Plus 2013 komt niet voor in de te verwijderen lijst met programma's van Revo Uninstaller terwijl het wel in Programma's en onderdelen staat van Windows7.

Het lijkt me dat er iets fout staat in de registry, maar weet niet wat.

Office doet het weer na het draaien van AVG PC TuneUp. Programma vond 700 registerfouten en meer dan 2000 koppelingsfouten...
Geen idee wat de fout in deze nu was, maar het werkt weer.

Vreemd, maar mooi dat het weer werkt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan