• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kan bestand niet lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vexcel

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2015
Berichten
63
Forumlid,
In een xlsx wordt vanuit xls (bedrijfsrapportage) informatie gehaald (verwijzing: worksheet\tabblad\cel). De beide bestanden staan op het netwerk. Zoekend in dit forum ben ik niet op een antwoord gestuit voor mijn probleem, namelijk:
Ik krijg in de bestanden waarin de celverwijzingen staan bij het openen van het bestand, na melding bijwerken, de melding: "Kan bestand niet lezen" . In elke cel komt #verw te staan. Zodra het bestand geopend wordt waarnaar verwezen wordt dan wordt de informatie ingelezen. Het vreemde is dat in het beginsel van de 4 bestanden, bij de eerste drie die gemaakt zijn, dit probleem niet voorkwam en bij de 4de het probleem zich spontaan openbaarde. Nu doet zich het probleem voor in alle 4 de bestanden. De bestanden kunnen niet bijgevoegd worden door de informatie die in het rapportage bestand staat. In het forum las ik dat iemand aangaf dat netwerk de bottleneck zou kunnen zijn. Heb je een idee waar dit, anders dan aan het netwerk, zou kunnen liggen? In de 4 bestanden wordt geen gebruik gemaakt van macro's. Er wordt wel gebruik gemaakt van formules.

Groetjes Victor
 
Kan het zijn dat bij jou in je Excel Settings (File>Options>Advanced) bij het kopje "When calculating this workbook" het vinkje uit staat bij "Update links to other documents"?
 
Ginger,
Bedankt voor je snelle reactie. Het vinkje staat ingeschakeld om koppelingen naar andere documenten bij te werken.
Was dat de oplossing maar:rolleyes:
Het vreemde is dat het oorspronkelijk goed werkte. Heb nav het probleem gegoogled en ook bij instellingen, waarnaar verwezen wordt als mogelijke oplossing, zaken aangepast, maar ook weer terug gezet omdat deze de oplossing niet boden. Raar ongrijpbaar probleem.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan