kan bestand niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexman

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2013
Soms krijg ik een bestand dat ik niet kan openen, omdat niet bekend is met welk programma het bestand gemaakt is. Het bestandstype is: Excel-werkbladbestand. Bestands-extentie is :xls. Beschrijving : Dit documentis een werkblad. Hoe dit wel te openen?

Je verteld er niet bij hoe je dat bestand probeert te openen.
Als het een Excel bestand is heb je uiteraard Excel nodig om deze te kunnen openen.

Als je een gewone Office hebt, moet je zonder meer een Excel bestand kunnen openen. Heb je geen Office, dan kun je een Excel viewer downloaden bij Microsoft.

Als we er vanuit gaan dat deze per mail is toegezonden, doe het volgende.

Sla het bestand op een willekeurige locatie op.
Navigeer naar het bestand toe, klik er met de rechtermuis knop op en selecteer 'Eigenschappen'. (Dit kan ook door de ALT toets in te drukken + dubbelklik linkermuisknop op het bestand)

Ga naar het tablad algemeen en klik achter Openen met op wijzigen.

Nu verschijnt er een venster, doe hier het volgende.

Navigeer naar (onderstaande)

C:\Program Files\Microsoft Office\Office15 (kan ook C:\Program Files\Microsoft Office\OfficeANDERGETAL zijn)

Zoek hier EXCEL.EXE en klik deze aan. druk op openen. 2e venster verdwijnt. Klik nu excel aan, deze staat nu in de lijst met programma's en druk op OK.

Nu moet het programma wel te openen zijn.

gr Robert

PS: als het echt niet wil werken, en en staat geen gevoellige informatie in dit bestand. upload het dan even zodat het voor ons een stuk duidelijker is, betreft het probleem.

hallo, bedankt voor de tips. het bestand is idd per e-mail verzonden. Ik heb gedaan wat Robert voorstelde, echter als ik klik op '''openen met wijzigen'' verschijnt niet C''/program files/microsoft office/officeander getal. Maar : adobe reader, andere programmas(21 in getal, maar geen exel.exe), int.explorer, kladblok.m paint, windows mediaplayer, windows-viewer, wordpad mfc-toepassing. Bij eigenschappen onderaan staat beveiliging, hier staat dat sommige bestanden geblokkeerd worden. De blokkade kan je makkelijk wegklikken, maar dat maakt niks uit. Verder geprobeerd om met adobe reader te openen, maar die zegt, bestand met e-mail verzonden en niet correct gedecodeerd. Wat nu?

Heb Excel gedownload en het werkt. Leer steeds wat bij, bedankt.

Wat in #2 en #3 al werd geopperd ;)
Excel is overigens een onderdeel van Microsoft Office en kun je niet maarzo downloaden en installeren.
Ik neem aan dat je volgens #3 de Excel viewer nu gebruikt?

Ja, de Excel viewer. Ging gemakkelijk, en dat voor zo''n digibeet/pc-onbenul als ik,pfffjew! En nu maar wachten op het volgende probleem, tot dan, groet Lexman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan