Kan bestand NIET verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruno-01

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Hallo, ik heb op mijn pc een of ander data bestand staan dat ik niet kan verwijderen. De map heet: catalog.wci Daarin zitten een stel bestanden met de extensie: PS1-bestand PS2 bestand CI bestand DIR bestand en PARAR. Als ik deze wil verwijderen krijg ik de melding dat deze bestanden in gebruik zijn (bron of doel is mogelijk in gebruik). Verder heb ik bij eigenschappen een tapblad "delen via het web" internet-services (IIS). Ik weet waar deze map vandaan komt ( een kennis had een of ander "handig progje..) maar hoe kom ik er vanaf !!??

Beste bruno-01,

Kies voor Start , Uitvoeren en typ Cmd.exe Zorg ervoor dat de rest van de programma's is afgesloten. Druk op de toetsencombinatie Ctrl+Shift+Esc om Taakbeheer te openen. Klik op het tabblad Processen en klik met rechts op Explorer.exe ,
waarna je kiest voor Proces beeindigen . Vervolgens keer je terug naar het geopende venster Opdrachtprompt . Verwijder het betreffende bestand met de opdracht Del [bestandsnaam] .
Bevindt het bestand zich in een andere map, dan gebruik je CD [map] om naar deze map te navigeren. Verlaat to slot dit venster en keer terug naar het venster Windows Taakbeheer . Kies hier Bestand, Nieuwe taak en typ Explorer.exe
en je bent de situatie weer de baas.

Wens je veel succes,,,,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan