Kan bestand niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Ik heb op een usb-stick een map staan met daarin wat bestanden. Als ik via verkenner probeer te verwijderen, krijg ik de melding dat er bestanden beschadigd zijn en dat ze niet verwijderd kunnen worden.
Vervolgens dus mijn grote redder in nood UNLOCKER gebruikt. Maar ook deze geeft de melding dat er niet verwijderd kan worden.
Op internet gezocht en het proggie KILLBOX. Krijg ik in het dos-scherm te zien dat er allerlei bestanden beschadigd zijn; maar hij kan ze niet verwijderen.
Ook formateren van de stick lukt niet.

Iemand nog een suggestie?
 
Misschien werkt de volgende truuk:

maak een paar Wordbestandjes of hernoem een paar .jpg tjes naar de niet te verwijderen bestanden. Ik bedoel daarmee: maak op je hdd identiek genaamde (flauwekul) bestanden aan. Probeer die eens naar die map te kopiëren. Windows zal vragen om een bevestiging omdat je bestanden probeert te overschrijven en als je dat dan toestaat, wie weet mag je ze daarna wél verwijderen.

Overigens ook al in de veilige modus geprobeerd?
 
Velige modus werkt niet..
Kopieren van mappen ga ik vanavond even proberen.. Maar het zijn nl heel veel mappen, dus ik hoop dat iemand nog een keihard proggie kent..
 
nee.. helaas... ik snap er niets van.. ik heb dit nog nooit meegemaakt..
Het gekke is ook dat het om twee verschillende usb-sticks gaat.. En ja.. ik heb het ook op verschillende pc's geprobeerd...
 
Het is mij niet helemaal duidelijk, maar heb je die bestanden nog nodig, of wil je gewoon ruimte vrijmaken?

Als je alleen ruimte wil vrijmaken kan je gewoon de bestanden die je wel nodig hebt (en werken) naar je HDD kopieren en dan de usb formateren. Lijkt me makkelijker dan ze proberen handmatig te verwijderen ;)
 
@Orian:

Ik heb op een usb-stick een map staan met daarin wat bestanden. Als ik via verkenner probeer te verwijderen, krijg ik de melding dat er bestanden beschadigd zijn en dat ze niet verwijderd kunnen worden.
Vervolgens dus mijn grote redder in nood UNLOCKER gebruikt. Maar ook deze geeft de melding dat er niet verwijderd kan worden.
Op internet gezocht en het proggie KILLBOX. Krijg ik in het dos-scherm te zien dat er allerlei bestanden beschadigd zijn; maar hij kan ze niet verwijderen.
Ook formateren van de stick lukt niet.

Iemand nog een suggestie?
?
 
Excuses, daar heb ik overheen gelezen :eek:

Kan je ook niet op een andere pc de bestanden verwijderen/formateren?
 
Het kan zo simpel zijn...

Ik heb de eigenschappen van de stick bekeken; daar bij EXTRA foutcontrole gestart. Van beide stick kon ik vervolgens wel de bestanden verwijderen.

De beschadigde documenten (voorheen 1 mb en nu 8 kb) zijn niet meer te herstellen; maar wel te verwijderen. Heel vreemd hoe dit heeft kunnen gebeuren, maar ik heb beide sticks weer kunnen formateren voor nieuw gebruik.

Thanks voor jullie suggesties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan