kan bestand niet vinden tijdens herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

fritsflits

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Berichten
82
hallo,
ik heb hier een laptop waar windows xp op E stond. Ik dacht, laat ik eerst alles backuppen maar na een restart kreeg ik een blue screen. Toen ging ik dus de xp cd erin doen en zag al dat de grootste partitie leeg was. dit was zo te zien de E schijf. Nouja, je doet er niks meer aan maar volgens mij klopte dat wel. Ik wilde er dus een nieuwe installatie op doen. hij gaf eerst 2 keer aan tijdens het formatteren dat het niet goed ging. 'k Weet de foutmelding niet uit mijn hoofd. Na een paar keer deed die het dus wel, maar nadat hij naar het XP gedeelte moest, kreeg ik een foutmelding met: kan het volgende bestand niet vinden of is beschadigd:
ik weet niet precies meer wat er stond maar kan ik nu ook niet uitzoeken
dit is al de 2e cd waarbij die dat zegt.
ik vraag me dus af of hij het wilt gaan installeren of dat hij het nog wilt opstarten van de oude.

weet iemand wat ik het beste kan doen? en waar het aan ligt?

mvg fritsflits
 
En je hebt de cd'tjes zelf gebrand met windows xp erop? (beide keren) Dan is het gewoon de .iso die niet goed is. Op naar een andere dus.
 
ligt niet aan de cdtjes want toen ik de cdtjes testte op een andere computer deden ze het ook. :rolleyes:
 
het is een laptop met 2 partities. (60 en 20 gb). Dit gaat dus niet werken, of je moet iets anders bedoelen.

heeft iemand misschien een idee hoe ik de gegevens makkelijk kan uitlezen van de schijf? zonder dat ik dure apparaten hoef aan te schaffen.. bijvoorbeeld een kabeltje of programmatje?
 
Hoi

Kijk eens of je fysieke beschadigingen op de cd ziet.
Wellicht is je cd-speler (lens) vervuild. Daar zijn reinigings-cd's voor
 
'k Ben nu weer thuis. Er staat
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<Windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe
installeer het bovengenoemde bestand opnieuw
het lijkt er dus op dat die denkt dat er al een windows installatie op staat, of niet?
 
'k Ben nu weer thuis. Er staat
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<Windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe
installeer het bovengenoemde bestand opnieuw
het lijkt er dus op dat die denkt dat er al een windows installatie op staat, of niet?

Klopt.

Je moet zorgen dat de pc vanaf cd opstart.

Plaats de Windows XP cd-rom in de cd-romspeler. Start de pc vanaf de cd-rom en bevestig dat ja Windows XP wilt installeren door op Enter te drukken.

Partities verwijderen
Verder in de installatie zal Windows de aanwezige partities laten zien.
Selecteer de eerste partitie en druk op D om deze te verwijderen.
Bevestig met een druk op L en de partitie is verwijderd.
Herhaal dit voor elke partitie.

Partities maken

Als alle oude partities verwijderd zijn is alle ruimte op de harde schijf te zien als 'Niet gepartitioneerde ruimte'.
Kies dan C om in deze ruimte een partitie te maken.
Geef deze partitie de grootte waarvan u denkt dat dit voldoende is.
Druk hierna op Enter om de partitie te maken.
Selecteer daarna met pijltje omlaag wederom de 'Niet gepartitioneerde ruimte' .
Maak desgewenst een nieuwe partitie, of meerdere, aan.
Als alle partities gemaakt zijn is het zaak om dan de partities te formatteren, te beginnen bij de C-schijf. Hier komt uiteraard Windows XP op.
De andere partitie(s) kunnen geformatteerd worden, nadat Windows op C:\ is geïnstalleerd.
 
dit heb ik gedaan maar als je hdd geformatteerd is dan start hij opnieuw op.
Daarna hoort die naar het XP gedeelte te gaan, maar dat doet die bij mij niet.

maar de WINDOWS map stond wel op E? Ik weet niet of dat problemen geeft?
 
Hoe bedoel je 'dat doet hij bij mij niet' ...... start hij niet op vanaf de cd van xp?
 
ik kan dus wel formatteren en dan kopieert die de bestanden en dan start hij opnieuw op.
dan begint de installatie.

maar, hij begint bij mij niet met de installatie maar geeft meteen de fout dat die die bestanden niet kan vinden.

wat voor aansluiting zit er vaak op een laptop? gewoon sata? of is het weer speciaal? heb eerlijk gezegd nog nooit een laptop open gehad. :\
 
Welk merk en type is het?
Zat er oorspronkelijk Vista op?
Als er een SATA-schijf in zit kan je niet zondermeer vanaf een XP-cd installeren.
 
is er een tooltje waarmee je alles kan backuppen zonder dat je xp hoeft op te starten?
bijvoorbeeld dat je er een cd in doet en van hieruit een backup maak?
 
**** ja daar zeg je wat. ben ik ook tegen aangelopen met mijn eigen laptop maar ben er doorgekomen.

even uitzoeken hoe ik dat toen deed.

klopt het dat het cdtje van mijn laptop alleen voor asus laptops werkt of heb ik nu de verkeerde cd? ik heb namelijk niet de cd's van deze laptop die gemaakt moet worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan