Kan bestanden niet meer openen/kopiëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0216

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Geen idee of dit nu op het juiste subforum staat, zo niet, dan hoor ik dat graag.

Vanavond ben ik bezig geweest met een herinstallatie van Windows op de laptop van mijn broertje.
Alvorens de herinstallatie uit te voeren heeft hij foto's e.d. op mijn externe harde schijf geplaatst, zodat we deze na de installatie weer terug konden plaatsen.
Nu is de installatie gelukt, maar krijg ik de bestanden niet teruggeplaatst ivm een machtigingsprobleem.

Zodra ik de betreffende map op mijn externe harde schijf kopieer en plak naar de laptop krijg ik de volgende melding:
U bent niet gemachtigd op deze bewerking uit te voeren.
U dient door de administrator van de computer gemachtigd te worden om wijzigingen aan dit bestand te kunnen aanbrengen.

Als ik kijk bij Map --> Eigenschappen --> Beveiliging --> Geavanceerd --> Eigenaar, staat daar bij huidige eigenaar: Kan de huidige eigenaar niet weergeven.
Nu heb ik al geprobeerd mijzelf in de huidige eigenaar te veranderen, dit heeft echter alleen als resultaat dat ik de map kan openen, maar de onderliggende bestanden nog steeds niet kan openen/kopiëren.

Heeft iemand nog andere suggesties? Alle hulp is welkom.

Mvg

Hier staat uitgebreide uitleg hoe je dat aanpakt.

Dank voor de link, zat al aardig in de buurt, maar was er blijkbaar nog niet helemaal :)

Krijg echter nog steeds een foutmelding, direct na het uitvoeren van de laatste stap, ik krijg de volgende melding in beeld:

Er is een fout opgetreden tijdens het toepassen van beveiligingsgegevens op:
M:\Username\AC-DC\desktop.ini

Toegang geweigerd.

Suggesties hoe ik verder zou kunnen?

Ik denk dat je het bij de schijf eerst moet uitvoeren..

Mooi ;)
Klik nog ff op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan