kan bestanden niet openen via icoontjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfa156

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2006
Berichten
15
Indien er op een icoontje wordt geklikt geeft het systeem de melding dat er geen koppeling is naar het programma. Als ik dan met de rechtermuisknop rechts klik en vervolgens 'uitvoeren als' aanklik en daarna het vinkje bij huidige gebruiker 'mijn computer en gegevens..... ' uitvink, kan het programma wel worden geopend. Dit probleem heeft ook al 2 maanden geleden plaatsgevonden. Ik heb toen maar een nieuwe installatie gedaan waar ik nu ff geen zin in heb.
Er is inmiddels een hijackprogje geinstalleerd maar hieruit bleek niets.

Ik hoop dat jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn.
Alvast bedankt voor de reactie.
 
Gebeurt dit bij alle iconen. Of alleen op de zelf geïnstalleerde programma's?
 
Het lijkt op een rechten probleem. Als je eens als administrator inlogd en dan eens kijkt of de iconen dan wel werken. Heb je met Tweak Ui al eens gepropeerd om de iconen te repareren?
 
Vanmorgen startte de pc niet goed meer op. Het gevolg: een nieuwe installatie. Nu loopt alles weer op rolletjes.:)
 
wordt nu weer vervolgd:confused: .

Nadat ik de pc bij mijn neefje teruggebracht heb, belde hij vandaag op met de mededeling dat de pc weer hetzelfde probleem heeft (foutmelding .lnk). Na wat rond gekeken te hebben op het net blijkt dit dus idd iets met het niet kunnen openen van iconen te maken hebben. Om dit op te lossen moet je in het registry zijn. Hiervoor zijn wel wat progjes te downloaden. Maar wat ik nu vreemd vind, is dat dit nu al weer optreed na een korte tijd met een verse instal. Zou het ook iets met instabiliteit van bv het mobo kunnen zijn, of is het puur iets softwarematig?
 
ik heb de pc eens bekeken, zowel de iconen als de .exe bestanden kunnen niet worden geopend. Ik zag wel in internet explorer een toolbar van Yahoo terwijl ik die niet destijds heb geinstalleerd. Zal wel via een programmaatje door mijn neefje binnengehaald zijn. Ik heb inmiddels een regfix gedaan maar bood helaas geen soelaas. Wel waren de icoontjes hersteld maar de programma's konden nog niet worden geopend. Ook heb ik Adaware erop los gelaten maar helaas. In veilige modus heb ik ook nog opgestart en een herstelpunt gekozen maar gaf geen resultaat. Ik ben nu bezig met een wederom verse installatie.
Ben toch wel erg benieuwd wat dit nu zou kunnen zijn. Hebben jullie enig idee?
 
Door een of andere rommel, je had alleen een hijackthis logje geplaatst, las ik in je topicstart, maar er zijn natuurlijk veel meer progjes, om je computer schoon te krijgen van allerlei troep.
 
ik heb inmiddels ook wel wat reg.progjes er op losgelaten maar gaf geen resultaat. Het progje van kellys-korner was mij onbekend. Zal dit maar eens binnenhalen voor een hopelijk niet zoveelste keer:( .

Maar het heeft dus niets met hardware te maken?
 
tot nu toe niet, maar daar was bij de vorige instal. ook geen sprake van.
Ik zal de pc voorlopig maar onder mijn hoede houden om te zien wat er eventueel gebeurd na een paar dagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan