Kan bestanden niet verplaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Virus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Virus

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2001
Help!
Ik heb een CD gebrand met Nero op een Windows 98 systeem. Dit waren bestanden voor backup; er werd op deze pc Windows XP geinstalleerd (schoon). Er zijn 2 cd's gebrand.
Toen ik de bestanden weer terug wilde zetten, gingen de eerste mappen prima, en daarna kreeg ik plots een melding dat de bestanden niet konden worden verplaatst. Ik kreeg meldingen van alleen-lezen tot niet bevoegd, en kom niet verder.
Het vreemde is dat ik de eigenschappen van de bestanden gewoon kan lezen, de bestanden lijken intact, ik krijg ze gewoon niet van de CD af! Het lijkt wel iets te maken hebben met beveiliging... Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt, c.q. weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

Je kan ook niet verplaatsen vanaf een cd je kan alleen kopieëren.

...
dank je wel Maestro, maar ik bedoelde ook kopiëren... ik wil dus graag het bestand van de CD ook weer op de computer hebben .....

heb je niet toevallig een CRC error te pakken?

Wat is de exacte foutmelding?

Je hebt natuurlijk niet gecontroleerd (van te voren dus) of de cd's goed gebrand zijn??
Ik vrees dat Globe in de goede richting zoekt :(

Cannot copy .... cannot read from the source file or disk...
Ik kan echter wel in properties zien hoe groot de file is, wat voor een file het is...
Als ik dit bestand (.doc) probeer te openen in Word krijg ik: de document name or path is not valid, check the file permissions or locate the right path....
Als de CD slecht zou zijn, zou dat toch voor de gehele CD gelden? Andere mappen kan ik wel gewoon gebruiken....
Dit zijn erg belangrijke bestanden voor de eigenaar, anders zou ik deze CD als verloren beschouwen... ik ben er toch niet helemaal van overtuigd dat ik ze niet meer kan gebruiken...

Probeer de CD eens in een win 98 machine. Wat gebeurt er dan.

Je hebt wel een hoge pet van me op he Maestro? Ik ga er maar van uit dat je veel ervaringen hebt opgedaan met diverse gebruikers....
Ja, ik heb gecontroleerd of de bestanden goed geschreven waren, maar kan niet met zekerheid zeggen of ik precies deze mappen heb geprobeerd. Na het schrijven controleer ik (zeker met dit soort werkzaamheden) altijd of de bestanden te benaderen/openen zijn, ongeacht de goedkeurende melding van de brandsoftware.... Begrijp goed: dit gaat maar om een paar mappen, de rest is gewoon te openen!

Nothing personal, just informing :D

Maar volg de tip van Globe eens.

Als je een CRC error hebt kan het idd. best zijn dat er maar een paar sectoren van een CD beschadigd zijn. Je kunt dan alle eigenschappen van de files zien (deze staan nl. in de TOC van de CD en niet in het bestand zelf).

Het kan dus best dat sommige bestanden wel te openen zijn en andere niet.

Nogmaals: probeer eens een andere machine of tenminste een andere CD drive.

No problem Maestro, ik snap het.. ;)

Globe, bedankt voor de tips... ik heb idd geprobeerd op een Windows 98 machine, en eerder al andere spelers, maar niets helpt. Wat je zegt zal dus wel het euvel zijn, het is zelfs zo dat enkele mappen bestanden bevatten die wel te openen zijn en bestanden die niet meer te openen zijn...
Ik moet dus bang zijn voor beschadiging, alleen had ik dan wel verwacht dat Nero een seintje zou geven...... nu was dit wel een machine die erg veel (vreemde) foutmeldingen gaf, vandaar de schoning....
Weet jij misschien of zoiets nog te repareren valt, heeft het nut om een extern bedrijf in te schakelen (Nero of CD-fabrikant...)?
In ieder geval jullie beiden alvast ontzettend bedankt voor de adviezen!

Globe, ik zie net een bericht van jou waarin je spreekt over CloneCd. Is dat een mogelijkheid?
Zo ja, weet jij waar ik die vandaan kan halen. Op de site staat: Due to the new legal situation we will stop the sales of CloneCD...

Jammer... Bedankt voor link naar badcopy.. goed programma, maar blijkt unrecoverable... CDClone nog een optie? Of moet ik de strijd opgeven?
Bedankt!

CloneCD kopieert de data die op je CD staat. Als deze corrupt is zal dat ook niet veel helpen helaas. Je maakt dan een kopie met fouten.

Mag ik je trouwens een tip geven over het bewaren van data.

Zorg dat je besturings systeem op een ander partitie draait dan je data bestanden. Zo ik heb ik bv. Windows op c:\ draaien, heb ik mijn 'werkschijf' waar ook de meeste software op staat op d:/ draaien.
e:/ gebruik ik alleen om 'mijn documenten' en andere data op te slaan.

Als er nu bij mij iets mis gaat met Windows. hoef ik alleen maar C:\ te formatteren en een Ghost image terug te zetten.

Zo raak je nooit je data kwijt als Windows vastslaat of kuren krijgt.

grtz Guido

Bedankt voor de tip Guido, maar dit ging om de pc van iemand anders... meestal geef ik deze tip ook, maar veel mensen houden zich hier vaak niet aan.... ;-)
Ik heb nog even e.e.a. geprobeerd, ook met CDClone, maar niets helpt... hij kopieert wel, maar zoals je zei gaf een kopie dezelfde foutmeldingen....
ik moet de bestanden maar als verloren beschouwen. In ieder geval ontzettend bedankt voor je tijd!

Henny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan