Kan (Bijna) Niks meer installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mas90009

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2010
Elke x als ik een programma wil installeren krijg ik fout 2203 of hij zegt dat mijn harde schijf vol zit.
Onzin natuurlijk want die partitie waar ik iets wil opslaan heeft nog ruimte voor ruim 500 GB
Ik wou net nog openoffice installeren en ik krijg weer fout 2203
wat moet ik doen??

Er zijn 100en redenen waarom dit misloopt, maar de meeste zijn gerelateerd aan rechtenproblemen (zie bijv. deze link).
a. Probeer eerst eens te rechtsklikken op het te installeren bestand, en kies voor "Als Administrator uitvoeren". Kijk of dat helpt.
b. Wellicht staan de TEMP of TMP mappen verkeerd aangegeven (of correct aangegeven, maar de rechten erop staan verkeerd).
Kijk dus eerst na of die mappen bestaan:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %temp%
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %tmp%
Ga een map omhoog, rechtsklik op de submap waar je zojuist vandaan kwam, kies Eigenschappen, kies tabblad Beveiliging, voeg de groep Iedereen (ENG-versie: Everyone) toe als rechthebbende, met volledige rechten.
c. Rechten op de C:\Windows\Installer map zo instellen dat de gebruiker SYSTEM alle rechten heeft.
d. Je kunt ook proberen een geheel nieuw Windows account aan te maken met administrator-rechten en (ingelogd op dat nieuwe account) de installatie te starten.
e. Je kunt ook het Fix-it programma proberen op deze link als mogelijke oplossing.

Succes,

Tijs.

tnx, had dat eerste al geprobeerd maar ik ga de rest zo nog proberen

Ik heb fixit geprobeerd te downloaden maar hij geeft aan dat ik net framework moet downloaden, en als ik dat weer download krijg ik weer dezelfde fout -_-. help

Laatst bewerkt door een moderator:
En die andere stappen had je al genomen/geprobeerd? Niet voor niets zit er een volgorde in...

Tijs.

@etboss: Er is bijna geen verschil tussen jouw instructie en mijn eerste instructie. Enige verschil is het stoppen en starten van de Windows Installer service tussendoor.

Tijs.

Al via F8 in veilige modus als admin een systeemherstel gedaan?
Als dit een recent probleem is zou je dat eens kunnen proberen.

Ben er weer, heb al jullie stappen geprobeerd ik krijg nog steeds de melding, weer onvoldoende schijfruimte. Ik snap er ook niks meer van lijkt wel een register foutje

Hij werkt laat maar, ik had quotum op system te laag gezet, iedereen nog bedankt! Mijn fout

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan