kan BIOS niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kcavia

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
Hallo,

als ik mijn pc opstart kan ik op elke andere computter F10, F11, DEL, CLR F of wat dan ook klikken en dan kom ik in het bios menu. Maar met mijn eigen computter heb ik alle knopjes al geprobeerd, maar ik kom niet in de bios, windows start gewoon op alsof bios niet bestaat. ik kan wel CTRL+S drukken dan kom ik in het boot menu, maar daar heb ik niets aan.

weet iemand hoe ik mijn bios zou kunnen vinden?

BIOS Eigenschappen:
BIOS Type AMI
Datum Systeem BIOS 04/03/02
Datum Video BIOS 09/19/20

BIOS Fabrikant
Firmanaam American Megatrends Inc.

Ik heb een AMI bios van ongeveer dezelfde leeftijd en gebruik F2

Succes
Ron

Bij een multimediatoetsenbord zit vaak een knop om de F toetsen in te schakelen, i.p.v. gebruik voor Office b.v.

Bedankt voor de reacties. Met F2 gebeurt er ook niets helaas..
en een knopje om de F toetsen in te schakelen heb ik geloof ik niet... het enige knopje waarvan ik niet weet waar het voor dient, is een knopje waar "Fn" op staat..

Nog andere ideën?

2 andere, veel voorkomende oorzaken, heb ik nog niet "voorbij" zien komen.

- die pc is zodanig snel, dat je weliswaar de juiste toets of toetscombinaties indrukt, maar of te laat of te langzaam -> in een te lage frequentie. (2 tot 3x per seconde is bij snelle computers aan te bevelen)
- de tweede mogelijke oorzaak (zonder de pc te kennen) is het aanwezig zijn van een usb toetsenbord. Is dat zo? Een veel gehoorde "klacht" is het (nog) niet werken van een usb toetsenbord in de bootfase.

Misschien.......................................?

Zal wel een laptop zijn, er zit immers een Fn key op.

Normaal staat die op disabled, maar probeer het eens, die Fn key indrukken bij booten en F2 intoetsen of kijk in de manual eens welk ledje erbij hoort en wat het doet, misschien dat hij ook dient als een F lock key.

hmm nee het is een gewone pc en ctrl+del werkt ook niet.. geen usb en het lijkt me sterk dat mijn pc TE snel opstart omdat het een redelijk oude is en niet supersnel.

misschien zit er geen bios op? maar dat kan toch niet? of kan bios uitgeschakeld staan?

Nee geen Bios houd in geen werkend moederbord --> PC doet niets.

Maar het is een oude pc, is het van een merk ofzo?
HP, Compaq, Packerd Bell?

zoja graag merk en type nummer, dan kunnen we kijken wat voor Moederbord er in je pc zit en weten we snel genoeg de toetsencombinatie.

Alvast bedankt.

ik heb dit moederbord:

Moederbord ID : 63-2000-001169-00101111-071595-SOLANO$1SOLANO_A6351IMS V2.0 040302

Moederbordnaam : MSI MS-6351

heb je hier iets aan?

bijgaande printscreen is uit de handleiding van je moederbord

is toch de DEL toets dus

misscien een domme vraag maar je drukt toch wel vaker dan één keer op DEL tijdens het opstarten?

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie.

ik druk die del toets tig keer in tijdens het opstarten maar er gebeurt niets.. ik heb de toets even gecheckt en die werkt wel gewoon. Maar het bootmenu zit bij mij op Ctrl+F ipv F12 dus misschien heb ik een andere versie moederbord? of een update ofzo?

hij doet het!

ik wachte net te lang met op DEL drukken. Je moet echt bijna tegelijk met de power knop van de pc op del drukken anders is het al te laat.

Echt zo'n stomme fout:o maargoed iedereen bedankt voor de hulp!!:)

- die pc is zodanig snel, dat je weliswaar de juiste toets of toetscombinaties indrukt, maar of te laat of te langzaam -> in een te lage frequentie. (2 tot 3x per seconde is bij snelle computers aan te bevelen)
-

dat was het dus inderdaad:thumb:

Juist mogelijk wat oude pc's willen nog wel eens (relatief) erg snel het "point of no biosbootmogelijkheid" voorbij schieten en dat was dus idd. bij jou het geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan